شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

کاردوک

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

آدرس اتحادیه صنف نان سنگک تهران

اتحادیه صنف نان سنگک تهران برای تمام واحدها در محدوده شهر بزرگ تهران جهت بازرسی واحد، صدور، تمدید و تغییر آدرس جواز و ارائه سهمیه های دولتی خدمات ارائه می‌دهد. با وجود اینکه از سال 1397 محدودیت های شدیدی در صدور جواز صادر شد، در سال 1400 ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف برای دریافت جواز نان سنگک به صورت آزادپز باز شده است.

“برای اطلاع از سهمیه ها و شرایط صدور جواز در سال 1400 ابتدا با اتحادیه باید تماس بگیرید و سپس برای ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف اقدام نمایید.” برای انجام امور ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

آدرس اتحادیه نان سنگک تهران

تهران _ خیابان شریعتی _ بالاتر از مطهری _ کوچه بینا _ پلاک 2 واحد 6

شماره تماس :021_ 8845524
021_ 88434743

خدمات و جوازهای مربوط به اتحادیه‌نانوایان تهران

در اتحادیه صنف نان سنگک تهران برای 3رسته شغلی به شرح زیر پروانه کسب صادر می‌شود:

1 – رسته نان سنگکی ماشینی ( با حداقل مساحت لازم 50 مترمربع)

2 – رسته نان سنگک سنتی (با حداقل مساحت لازم 60 مترمربع)

3 – رسته تولید انواع نان سنگکی به صورت آزادپز (با حداقل مساحت لازم 50 مترمربع)

برای اشنایی بیشتر با شرایط دریافت و صدور جواز کسب نانوایی کلیک کنید.

سوالات متداول

آیا امکان اجاره جواز نانوایی وجود دارد؟

به طور قانونی راه‌هایی برای به اشتراک گذاشتن جواز وجود دارد. اما به دلیل محدودیت‌هایی که در سال‌های اخیر اتفاق افتاده، بازار سیاهی جهت فروش جواز نانوایی متاسفانه ایجاد شد. لازم به ذکر است که چنین معامله‌ای قانونی نبوده و خرید و فروش جواز نانوایی پیگرد قانونی دارد.

آیا یک نفر می‌تواند دو تا جواز داشته باشد؟

بله، هر کسبه ای می‌تواند برای بیش از یک واحد صنفی جواز دریافت کند، اما برای واحدهای صنفی دوم و سوم باید مباشر معرفی نماید.

آیا برای واحد نان سنگکی مدرک فنی لازم است؟

بله، صاحب جواز یا مباشر باید دارای مدرک فنی باشند.




منبع: آدرس اتحادیه صنف نان سنگک تهران

طرح توجیهی تولید فشنگی آب خودرو

پیشرفت تکنولوژی باعث تولید ماشین آلات بیشتر و بالطبع تولید قطعات بیشتر شده، بنابراین قطعه‌سازی خودرو از صنايع اساسی در هر کشور بشمار می‌آید. توسعه صنعت قطعه‌سازی به مفهوم توسعه صنعت خودروسازی کشور است. به همین دلیل صنعت قطعه‌سازی را می‌توان به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه هر كشور برشمرد. بر اساس آمار چند سال اخیر کالاهای عرضه شده توسط رقبای خارجی در بازار داخلی به سرعت جايگزين کالاهای مشابه ايرانی شده است. توليدكنندگان داخلی صنعت قطعه‌سازی باید برای حفظ بازار خود، برنامه‌هایی را در راستای افزایش قدرت رقابت‌پذیری محصول خود با نمونه‌های خارجی در راس کار قرار دهند. یکی از این قطعات مورد استفاده در صنایع ماشین سازی شمع فشنگی دمای آب خودرو است که در ادامه جهت دریافت جواز و یا سرمایه مورد نیاز خلاصه‌ای از طرح تولید فشنگی آب خودرو را آورده‌ایم.

منبع: طرح توجیهی تولید فشنگی آب خودرو




طرح تولید فشنگی آب خودرو | معرفی فشنگی یا سنسور دمای آب خودرو
اتومبیل دارای موتور احتراق است پس گرمای بسیاری در اثر احتراق سوخت در سیلندرها تولید می‌شود. در همین راستا سیستم خنک کننده است که دمای مطلوب موتور را حفظ کرده و از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری می‌کند. قطعه‌ای که در خودروها دمای آب را هر لحظه می‌سنجد، فشنگی آب یا سنسور دمای مایع خنک کننده و یا فشنگی آب نام دارد. سنسور دمای آب و یا فشنگی آب در مسیر مایع خنک کننده موتور یا همان آب رادیاتور قرار می‌گیرد. فشنگی آب در خودرو به عنوان يک قطعه واسطه جهت سنجش ميزان حرارت آب جداره سيلندر بكار برده می‌شود. ايـن قطعه بطور سری در مدار درجه آب قرار می‌گيرد و با رد شدن آب رادیاتور از روی این سنسور، دمای آب لحظه به لحظه به پشت آمپر منتقل و نشان داده می‌شود.

در اثر افزايش درجه حرارت آب موتور فشنگی آب با فرستادن جریانی باعث بالا رفتن عقربه نشانگر می‌شود. بعضی از اتومبیل‌ها به جای سنسور فشنگی آب یا علاوه بر آن از سنسور دمای سرسیلندر (CHT) نیز استفاده می‌کنند. سنسور دمای سرسیلندر نیز به همان روش کار می‌کند، اما دمای فلز سرسیلندر را اندازه‌گیری می‌کند و با آب رادیاتور در تماس نیست. مزیت سنسور دمای سرسیلندر این است که توانایی اندازه‌گیری دمای موتور حتی با از بین رفتن آب یا ضدیخ موجود در آب خنک کننده موتور را نیز دارد. جهت سفارش نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

معرفی کد‌های آیسیک
بر اساس سيستم طبقه‌بندی آيسيک کد‌‌‌‌ محصولات طرح جاری به شرح جدول ذیل است. برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنایع خودروسازی و قطعه خودرو کلیک کنید.

جدول کد آیسیک

کد ISIC

نام کالا

3312512532

فشنگی آب خودرو

3312412532

فشنگی آب خودرو

طرح تولید فشنگی آب خودرو | ویژگی‌های فشنگی
سنسور دمای موتور (ECT) به کامپیوتر موتور (PCM) متصل است و به طور مداوم سیگنال سنسور برای کنترل به کامپیوتر فرستاده می‌شود. براساس این سیگنال، کامپیوتر مرکزی با رسیدن دما به یک سطح از پیش تعیین شده، عملکرد موتور را تنظیم کرده و فن‌های رادیاتور برقی را فعال می‌کند. اگر سیگنال سنسور از بین رود یا خارج از حد انتظار باشد؛ کامپیوتر چراغ موتور را روشن کرده و اخطار دما می‌دهد. برای مشاهده سایر انواع طرح توجیهی صنعتی نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

فشنگی دمای آب خودرو یک ترمیستور (مقاومت حرارتی) با ضریب دمای منفی است که با افزایش دما مقاومت الکتریکی آن کاهش می‌یابد. نوک سنسور دما در مجاری سیستم خنک کننده بیرون زده و مستقیما با آب موتور در تماس است. بسیاری از اتومبیل‌ها بیش از یک سنسور دمای خنک کننده دارند. در اکثر اتومبیل‌ها، سنسور اصلی اندازه‌گیری دمای آب نزدیک ترموستات در سر سیلندر یا روی محفظه ترموستات نصب شده است.

یکی از مشکلات رایج فشنگی آب خودرو این است که سنسور در داخل یا در کانکتور (ترمینال پیچی) یا در سیم کشی اتصال پیدا می‌کند و باعث بروز اخطار می‌شود یا ممکن است کولر از کار بیفتد و فن‌های رادیاتور دائماً کار کنند. البته با توجه به اینکه سنسور فشنگی آب قطعه گران قیمتی نیست، اغلب توصیه می‌شود در صورت مشکوک بودن به خرابی تعویض گردد. جهت دریافت خلاصه‌ای از طرح تولید فشنگی آب خودرو را با کارشناسان کاردوک تماس بگیرید.

موارد کاربرد فشنگی آب خودرو
کاربرد اصلی فشنگی آب، مطلع کردن موتور از دمای سیستم احتراق است که با توجه به نوع رنگ و طرح مورد نیاز از آن‌ها استفاده می‌شود. در واقع سنسورهای دمای مایع خنک کننده توسط سیستم مدیریت سوخت برای تشخیص دمای عملکرد موتور استفاده می‌شود.

مواد اولیه برای تولید فشنگی آب خودرو
تمامی مواد اوليه مورد نیاز تولید فشنگی خودرو در داخل کشور تولید و قابل تامین است. ورق‌های مسی و برنجی آلیاژی مفتول شش گوش فولادی و مفتول برنجی، پولکی و قرص مقاومتی با ضريب هدايت الكتريكی متغير ویژه فنر پیچشی آماده، پلاستيكی کانکتور آماده از پلی آميد و واشرهای فیکس قطعات از جمله مواد مورد نیاز برای تولید هستند. جهت ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه‌های مختلف کلیک کنید.

دانش فنی پروژه و فرایند تولید محصول
فرآیند تولید فشنگی آب شامل سری تراشی، روتراشی، پله زنی، سوراخکاری، رزوه پیچی، برش ورق، پرسکاری، خمکاری و مونتاژ قطعات در انتها کار کنترل و بسته‌بند است که در ادامه شرح داده‌ایم.

برش
برش ورق‌های مسی و برنجی مطابق طرح مهندسی و الگوی ساخت قطعات توسط پرس گیوتین دارای قالب به اندازه مناسب برش می‌خورند.

سری تراشی
بدنه اصلی سنسور کپسول برنجی پایه ترمینال توسط سری تراشی اتوماتیک و تراپ تراشیده و تولید می‌گردد.

پرسکاری
ورق‌های بریده شده در مرحله قبل توسط پرس هیدرولیک به فرم مورد نظر درمی‌آید و سوراخ‌ها و گرد بری‌های لازم در آن انجام می‌گردد.

مونتاژ
قطعات ساخته شده به همراه قطعات تامین شده موردنیاز سنسور شامل پولکی و قرص حرارتی، فنر، واشر لاستیک و واشر پلاستیکی روی یکدیگر مونتاژ می‌گردند.

بسته بندی | طرح تولید فشنگی آب خودرو
در این مرحله کالاهای نهایی درون یک بسته مناسب جهت محافظت از محصول و سهولت حمل ونقل قرار می‌گیرند.

تمامي ماشين آلات و تجهيزات توليدی اين طرح در داخل كشور قابل تامين است، تکنولوژی مورد استفاده در ساخت اين محصول در واحدهای تولیدی آن می‌تواند بسيار متفاوت باشد، چرا كه برخی از واحدهای توليدی از دستگاه‌های تمام اتوماتیک جهت توليد استفاده می‌كنند كه همين امر باعث بهبود كيفيت عملكرد محصول و همچنين شكل ظاهری آن می‌شود. جهت دریافت خلاصه‌ای از طرح تولید فشنگی آب خودرو را با کارشناسان کاردوک تماس بگیرید.

ماشین آلات و تجهیزات خط تولید
تجهیزات مورد نیاز خط تولید سنسور آب با واسپاری تولید قطعات پلاستیکی و تامین آن در زنجیره تامین به شرح زیر است.

تراپ و سری تراش، گیوتین و قیچی برش ورق، پرس و فورج قطعات، نورد قطعات فلزی، خم کن و نقطه جوش، تجهیزات خط مونتاژ

بررسی بازار
آمار واحدهای تولید انواع فشنگی خودرو به شرح ذیل است.

تعداد واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری صنعتی تولید فشنگی خودرو

تعداد

سرمایه

اشتغال

ظرفیت

واحد سنجش

12

624768

874

4866000

عدد

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای تولید کننده
برای تهیه طرح توجیهی در زمینه‌های مختلف می‌توانید با کارشناسان تماس بگیرید. از جمله خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه‌های مختلف
برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می‌توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرح توجیهی تولید فشنگی آب خودرو

آدرس اتحادیه نانوایان تهران

اتحادیه نانوایان تهران برای تمام واحدها در محدوده شهر بزرگ تهران جهت بازرسی واحد، صدور، تمدید و تغییر آدرس جواز و ارائه سهمیه های دولتی خدمات ارائه می‌دهد. با وجود اینکه از سال 1397 محدودیت های شدیدی در صدور جواز صادر شد، در سال 1400 ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف برای دریافت جواز نانوایی باز شده است.

“برای اطلاع از سهمیه ها و شرایط صدور جواز در سال 1400 ابتدا با اتحادیه باید تماس بگیرید و سپس برای ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف اقدام نمایید.”

منبع: آدرس اتحادیه نانوایان تهران





آدرس اتحادیه نانوایان تهران
تهران _ خیابان شریعتی _ اول خیابان ملک _ بن بست میرمجتهدی _ پلاک ۵

شماره تماس : 77509561-77503313-021

خدمات و جوازهای مربوط به اتحادیه‌نانوایان تهران
در اتحادیه نانوایان تهران برای 7رسته شغلی به شرح زیر پروانه کسب صادر می‌شود:

1 – رسته بربری پزی ( با حداقل مساحت لازم 60 مترمربع)

2 – رسته لواشی (با حداقل مساحت لازم 60 مترمربع)

3 – رسته تافتونی (با حداقل مساحت لازم 60 مترمربع)

4 – رسته خشكه پزی (با حداقل مساحت لازم 60 مترمربع)

5 – رسته بلكی پزی سنتی (با حداقل مساحت لازم 60 مترمربع)

6- مجتمع نان سنتی برای دو نوع پخت (با حداقل مساحت لازم 90 مترمربع) غیر از سنگک

7- مجتمع نان سنتی برای سه نوع پخت (با حداقل مساحت لازم 120 متر مربع) غیر از سنگک برای اشنایی بیشتر با شرایط دریافت و صدور جواز کسب نانوایی کلیک کنید.

سوالات متداول
آیا امکان اجاره جواز نانوایی وجود دارد؟

به طور قانونی راه‌هایی برای به اشتراک گذاشتن جواز وجود دارد. اما به دلیل محدودیت‌هایی که در سال‌های اخیر اتفاق افتاده، بازار سیاهی جهت فروش جواز نانوایی متاسفانه ایجاد شد. لازم به ذکر است که چنین معامله‌ای قانونی نبوده و خرید و فروش جواز نانوایی پیگرد قانونی دارد.

آیا یک نفر می‌تواند دو تا جواز داشته باشد؟

بله، هر کسبه ای می‌تواند برای بیش از یک واحد صنفی جواز دریافت کند، اما برای واحدهای صنفی دوم و سوم باید مباشر معرفی نماید.

آیا برای واحد نانوایی مدرک فنی لازم است؟

بله، صاحب جواز یا مباشر باید دارای مدرک فنی باشند.

منبع: آدرس اتحادیه نانوایان تهران

طرح توجیهی توزیع محصولات لبنی

در بسیاری از كشورهای پیشرفته سرمایه‌گذاری انبوهی روی تولید و توزیع محصولات لبنی انجام شده و با توجه به نقش مهم این محصولات در سلامتی انسان‌ها، پیشرفت بسیاری در ارتقا سطح تکنولوژی و اتوماسیون ماشین آلات صنعتی، سیستم‌های مدیریت شبکه لجستیک، تامین مواد اولیه و توزیع محصولات با توجه به محدویت زمانی نگهداری و سلامتی آن‌ها از زمان تولید تا مصرف ایجاد شده است. حساسیت تامین به موقع شیر سالم و باکیفیت استاندارد برای توليد توسط کامیون‌های دارای مخازن استاندارد صنایع غذایی و خودروهای یخچال دار حمل و توزیع محصولات تولید مطابق با نیاز خط تولید کارخانه و سفارش محصولات سبب شکل گیری سامانه‌های لجستیک با قابلیت‌های کنترل برنامه‌ریزی شده است. در طی نگارش طرح توجیهی توزیع محصولات لبنی به طور کامل به راه حلی برای این مسائل پرداخته می‌شود.

ضعف در ارایه خدمت و کمبود شرکت‌های تخصصی حمل و نقل شیر و محصولات لبنی در کشور بسیاری از کارخانه‌های تولیدی کشور را که با مشکل تامین به موقع مواد اولیه و حمل سالم، سریع و به موقع محصولات تولید مواجه هستند، وادار کرده که به جای توسعه بنگاه‌ها و افزایش ظرفیت و ایجاد تنوع در محصولات تولیدی و پاسخگویی به نیاز بازار، راساً بر روی خرید انواع خودرو سبک و سنگین خاص تامین شیر و حمل محصولات سرمایه‎‌گذاری نمایند و یک بنگاه حمل ونقل را به موازات شرکت تولیدی خود ایجاد نمایند. تعدادی از کارخانه‌های تولیدی نیز به دلیل فقدان وجود شبکه حمل و نقل تخصصی با قابلیت برنامه پذیری از بخش تولید دچار زیان‌های زیادی می‌شوند، چرا که نه به موقع مواد اولیه را دریافت می‌کنند و نه در زمان و شرایط مناسب محصولات‌شان به بازار می‌رسانند. جهت سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه تولید در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.


منبع: طرح توجیهی توزیع محصولات لبنی




طرح توجیهی توزیع محصولات لبنی | حجم بازار حمل محصولات لبنی کشور
روش‌های نوین حمل محصولات لبنی صنعتی به بازار مصرف در کشورهای پیشرفته با حصول اطمینان از بهداشتی بودن محیط و شرایط حمل محصول و توجه به ضرورت تسریع در دریافت و تحویل شیر مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات شکل گرفته است. تولید شیر خام در دامداری‌های صنعتی کشور در سال ۹۵ حدود ۴میلیون و ۸۰۰هزار تن و در سال بعد به بیش از 5میلیون تن رسید که این بستر و توجه به فراورده‌های مبتنی بر این پتانسیل می‌تواند ضمن تامین نیاز شیر خام سالم کشور امکان صادرات محصولات لبنی را نیز فراهم نماید.

این حجم بازار فزاینده تعداد واحدهای تولید صنعتی و غیرصنعتی محصولات لبنی کشور را واداشته که طرح‌ها و ظرفیت‌های تولید و خدمات خود بر اساس تقاضای سالیانه هشت میلیون تنی در سال برنامه ریزی نمایند. بخشی از این ظرفیت در شبکه خارج ار تولیدات صنعتی به مصرف می‌رسد و قریب به 5میلیون تن شیر خام دامداری‌ها در اختیار واحدهای صنعتی قرار می‌گیرد. این درحالی است که در کشور خطوط تولید شیر خشک نیز بخشی از شیر تولیدی را در حدود 2500تن در سال جذب می‌کنند. در این شبکه گسترده جمع آوری و توزیع باید بار میکروبی شیر خام زیر یک میلیون و درصد چربی و پروتتین آن حدود 3درصد باشد.

طرح توجیهی توزیع محصولات لبنی | تعریف شبکه لجستیک محصولات لبنی
شبکه حمل محصولات لبنی ساختاری نرم افزاری و سخت افزاری مدیریت شده است که قادراست با استفاده از نرم افزار تحت شبکه امن، تامین مواد اولیه و توزیع محصولات لبنی به صورت عمده و مویرگی با قابلیت برنامه پذیری،ردیابی و کنترل ماشین آلات حمل و مبادی تولید، تحویل، توزیع و فروش در یک ساختار یکپارچه مدیریت نماید.

این شبکه به تمامی حلقه‌های ذی‌نفعان این زنجیره با سطح دسترسی مناسب آنلاین کارتابل نرم افزاری تخصیص می‌دهد تا امکان برقراری خرید، فروش و ارائه خدمات متوازن و سریع فراهم نماید. با راه اندازی این سامانه و بکارگیری بهره‌وری ظرفیت‌های بلااستفاده تولید، توزیع و ناوگان خودروهای سبک، متوسط و ویژه تامین مواد اولیه و توزیع محصولات از مزرعه تا کارخانه و از کارخانه تا فروشگاه می‌تواند کمک شایانی به کاهش هزینه، افزایش ارزش افزوده و سود بنگاه‌ها را تضمین و تثبیت نموده و از زیان‌های ناخواسته در این زنجیره جلوگیری جدی به عمل آورد.

طرح توجیهی توزیع محصولات لبنی | ضرورت های راه انداز شبکه حمل و نقل
نظر به حساسیت بالا و ماندگاری کم شیر خام به لحاظ زمانی، حمل و نقل سالم و سریع آن، همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. لذا سعی بر این است که شیر تولیدی از دامداری‌ها باید در حداقل زمان ممکن پس از دوشیدن (ترجیحاً دو ساعت) تحت شرایط مناسب خنک و بهداشتی جمع آوری شده و با همین سرعت به مجتمع‌های فرآوری صنعتی و تولیدی منتقل شود.

سپس محصولات لبنی تولید شده نیز در سطح کشور به صورت مستمر و پس از تولید و آماده شدن از طریق شبکه توزیع براساس سفارش تحویل مراکز فروش و مصرف گردد. این امر روزانه و بدون توقف فقط با برنامه ریزی دقیق جذب، حمل شیر و فراورده‌های آن به صورت متمرکز میسر می‌شود که ضمن صرفه جویی در منابع و زمان امکان نظارت‌های بهداشتی بر عملکرد تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و فروشندگان و فرایندهای تولید و ارائه خدمات را توسط دستگاه‌های نظارتی بسیار بهتر فراهم می‌نماید.

طرح توجیهی توزیع محصولات لبنی | نیازمندی‌های اولیه اجرای طرح
تیم فعال نیروی انسانی دارای ساخت، توان مالی، مدیریتی و فنی شایسته
تهیه طرح توجیهی فنی اقتصادی و مالی لجستیک صنایع
امکان پذیری تامین منابع مالی اجرای طرح
تهیه نرم افزار مدیریت لجستیک با هماهنگی ذی‌نفعان سه حوزه
تعریف ساختارهای حقوق مورد نیاز و رایزنی با تمامی ذی‌نفعان شبکه


استانداردهای شبکه لجستیک صنایع لبنی
در شبکه و زنجیره تامین و توزیع محصولات لبنی باید به استاندارهای شیر مورد نیاز کارخانه‌های صنعتی به شرح ذیل توجه شود.

استاندارد شماره 164 با موضوع ” ویژگی‌ها و روش‌های آزمون شیر خام”

استاندارد شماره 164 با موضوع ” ویژگی‌ها و روش‌های آزمون شیر خام”

استاندارد شماره 2406 با موضوع ” ویژگی‌ها میکروبیولوژی شیر و فراورده های لبنی “

استاندارد شماره ۴۶۲۹با موضوع ” آیین کار بهداشتی کارخانجات شیر و فرآورده های آن “

استاندارد شماره ۳۵۴۹با موضوع ” آیین کار نگهداری و حفاظت شیر پس از دوشش “

استانداردهای حمل شیر خام
مطابق دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور تانکر خودروهای حمل شیر جنس باید دارای شرایط ذیل باشد:

جنسن تانکر از استیل ضدزنگ و دارای دو جداره و قابل شستشو و ضدعفونی باشد.
خودرو باید مجهز به سیستم شستشو در محل (CIP=Cleaning In Place) باشد.
تجهیزات و مخازن تانکر حمل شیر قبا از بارگیری باید شستشو و ضدعفونی شوند.
دمای شیر حمل شده در زمان بارگیری باید بین ۲ تا ۴درجه سانتی گراد و هنگام تحویل شیر در مراکز جمع آوری و یا کارخانجات فرآوری حداکثر ۸ درجه سانتی گراد باشد.
نمونه برداری شیر جهت انجام آزمایش‌های شیر خام باید برابر استانداردهای نمونه برداری شیر و توسط افراد ذی‌صلاح و مورد تایید سازمان دامپزشکی انجام گیرد.
کلیه مراکز و کارخانجات فرآورده‌های لبنی (کارگاه و کارخانجات غنی سازی، تولید بستنی و ماست بندی و …) باید شیر مورد نیاز واحد خود را از مراکز جمع آوری شیر و یا دامداری‌های مجاز دریافت نمایند.
طرح توجیهی توزیع محصولات لبنی | بررسی اجمالی آماری بخشی از محصولات لبنی کشور
بررسی آمار بنگاه‎‌های صنعتی تا پایان سال 1399 در بخش تولید شیر صنعتی، ماست و پنیر بشرح زیر است، البته به این آمار تولیدات صنفی و سنتی محصولات مشابه را نیز باید اضافه نمود.

پروانه‌هایی بهره‌برداری انواع شیر کشور

تعداد

سرمایه (م.ر)

اشتغال اسمی

ظرفیت اسمی

واحد سنجش

623

310001733

207692

6994963

تن

جواز های تاسیس تولید انواع شیر صادره کشور

تعداد

سرمایه

اشتغال اسمی

ظرفیت اسمی

واحد سنجش

2042

474523145

125541

51476302

تن

جوازهای تاسیس تولید انواع شیردارای پیشرفت بالای 60درصد

تعداد

سرمایه

اشتغال اسمی

ظرفیت اسمی

واحد سنجش

86

28229515

5916

15625967

تن

پروانه هایی بهره‌برداری انواع ماست کشور

تعداد

سرمایه (م.ر)

اشتغال اسمی

ظرفیت اسمی

واحد سنجش

473

91944923

56591

2412765

تن

جوازهای تاسیس تولید ماست صادره کشور

تعداد

سرمایه

اشتغال اسمی

ظرفیت اسمی

واحد سنجش

2003

428347801

101487

15655867

تن

جوازهای تاسیس تولید ماست کشور دارای پیشرفت بالای 60درصد

تعداد

سرمایه

اشتغال اسمی

ظرفیت اسمی

واحد سنجش

67

11009533

3523

237294

تن

پروانه‌های بهره‌برداری انواع پنیر کشور

تعداد

سرمایه (م.ر)

اشتغال اسمی

ظرفیت اسمی

واحد سنجش

889

606880798

306240

1480703

تن

جوازهای تاسیس تولید انواع پنیر صادر کشور

تعداد

سرمایه

اشتغال اسمی

ظرفیت اسمی

واحد سنجش

1786

897696119

128432

3461465

تن

جوازهای تاسیس تولید انواع پنیر کشور دارای پیشرفت بالای 60درصد

تعداد

سرمایه

اشتغال اسمی

ظرفیت اسمی

واحد سنجش

120

64929844

6618

229985

229985

برای مشاهده سایر انواع طرح توجیهی صنعتی های نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای
تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار تخصصی و متخصصین کارآمد مهندسی
ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
ارایه بررسی‌های بازار محصول و خدمات مورد نیاز
مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
مشاوره ارتقا بهروری بنگاه


برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرح توجیهی توزیع محصولات لبنی

تکنولوژی تولید سنگ آهن

كانی‌های طبيعی آهن، شامل طيف گستردهای از تركيبات مختلف هستندt فرايند احياء مستقيم سنگ آهن كه از قديمیترين روش‌های توليد آهن بشمار میرود از سنگ با عيار بالاتر و درجه خلوص بيشتر استفاده می‌نماید. در فرآيندهای ذوب كوره بلند می‌توانند از كانه‌های كم عيارتر نیز استفاده نمود. مهم‌ترين شاخص در درجه بندی سنگ آهن، عيار آهن و میزان و نوع عناصر مضر آن است. به همین سبب سنگ آهن پس از استخراج و خردایش جهت ارتقا کیفیت به كنسانتره با عيار آهن بالا تبدیل شده و فاقد ناخالصی‌های نامطلوب می‌شود. روش‌های متداول برای فرآوری سنگ آهن عبارتند از جداسازی ثقلی و جداسازی مغناطيسی و روش فلوتاسيون که از آن‌ها جهت پر عيار سازی كمک گرفته می‌شود. در ادامه دو تکنولوژی تولید سنگ آهن را شرح داده‌ایم.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه تولید در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: تکنولوژی تولید سنگ آهن




تکنولوژی تولید سنگ آهن | استخراج معدنی
عملیات معدنکاری و استخراج سنگ آهن از معادن، با خرید تجهیزات و ماشین آلات و تجهیز معادن متناسب با سنگ آهن مورد نیاز برای کارخانه فرآوری برنامه ریزی می‌شود. در استخراج معدن کارشناسان طراحی و تهیه نقشه‌ها و نظارت بر استخراج را برعهده دارند. سنگ آهن پر عیار که بخش کمی از تولیدات معدن است را می‌توان به صورت دانه‌بندی به فروش رساند و بقیه تولیدات معدن جهت تامین خوراک کارخانه توسط کامیون به منطقه خوراک کارخانه منتقل می‌شود. برای مشاهده طرح تولید کنسانتره سنگ آهن کلیک کنید.

تکنولوژی تولید سنگ آهن | روش های فرآوری و تولید کنسانتره
به طوركلی هر كارخانه فرآوری شامل سه مرحله است كه عبارتند از:

سنگ شكن و خردايش سنگ آهن
پرعیار سازی سنگ آهن
فیلتراسیون و خشک کردن
در بخش سنگ‌شكنی و خردايش سنگ‌آهن جهت دستيابی به ابعاد در حد مطلوب ماده معدنی خردايش می‌شود. عمليات بعدی كانه‌آرائی است که بيش از 70درصد انرژی مصرفی در كارخانه را دربرمی‌گیرد. برای انجام عمليات خردايش از طريق سنگ‌شكن می‌توان از سنگ‌شكن‌های مختلف استفاده كرد. در كانه‌آرائی سنگ‌آهن از خردايش در آسياهای خودشكن سنگ‌های استخراجی استفاده می‌شود.

پس از سنگ‌شكن مرحله اول ماده معدنی مستقيماً وارد آسيـای خودشكن شده و دانه‌‌های درشت ضمن آن كه خرد می‌شوند، سـاير ذرات را نيز خرد می‌كنند؛ بدين ‌ترتيب اين آسياها می‌توانند جايگزين سنگ ‌شكن‌های مرحله دوم و سوم كه عملاً در بخش سنگ ‌شكنی ناگزير به استفاده از آن می‌باشيم، گردند. اين آسياها دارای ضريب خردايش بسيار بالا بوده و ظرفیت ورود سنگ‌های درشت با ابعاد 300 تا 500 ميليمتر را دارد و قادر است محصولی با سایز یک ميلي‌متر را توليدكند. آسياب‌های خردایش به دو روش تر يا خشك عمليات خردايش را انجام می‌دهند.

اندازه خردایش بر اساس کاربرد
فرایند كانه آرایی و خردايش سنگ‌آهن اغلب به منظور توليد گندله در واحد‌های گندله‌سازی است و در نتيجه محصول خروجی از آسياب خودشكن يا نيمه خودشكن از نظر ابعاد بزرگ‌تر از حد مطلوب برای گندله ‌سازی (حدود 40 تا 50ميكرون) می‌باشد.

‌بنابراين جهت خردايش بيشتر و رسيدن به ابعاد مورد نظر جهت تهيه گندله محصول خروجی از اين نوع آسياب‌ها وارد آسياب گلوله‌ای می‌شود. از آنجایی كه اكثر سنگ‌های آهن مورد مصرف واحدهای توليد فولاد مگنتيتی است، لذا آسياب گلوله‌ای به منظور خردايش نرم با پوشش داخلی مغناطيسی برای خردايش بکار می رود. در این روش بين پوشش فولادی خارجی آسيا و آستر لاستيكی يك لايه مغناطيس دائم ايجاد می‌شود. اين امر باعث می‌شود كه آستر لاستيكی به جدار چسبيده و وجود مغناطيس در پوشش داخلی آسيا باعث جذب ذرات نرم مغناطيسی (مگنتيتی) بر روی پوشش شده و آن را از فرسايش و خوردگی محافظت نمايد. كاربرد آسترهای مغناطيسی باعث كاهش وزن آسيا و ضخامت آستر می‌شود و بدين روش حجم مفيد آسيا افزايش يافته و مصرف انرژی آن نيز نسبت به واحد وزن محصول توليدی كاهش می‌يابد.

تکنولوژی تولید سنگ آهن | پرعيار سازی سنگ ‌آهن
پرعيارسازی با هدف افزايش عيار سنگ آهن در حد مطلوب و قابل كاربرد در صنعت متالورژی آهن و فولاد (كوره بلند – احياء مستقيم) و حذف ناخالصی‌های نامطلوب در آن می‌باشد. اين عمليات با توجه به نوع كانی آهن‌دار و ناخالصی‌ها نامطلوب آن به روش‌های فيزيكی يا فيزيكی و شيميایی انجام می‌گیرد.

مهم‌ترين روش‌های عمليات پرعيار سازی سنگ آهن عبارتند از:

1_روش‌های فيزيكی كه براساس اختلاف وزن مخصوص كانه‌ آهن‌دار با کانسنگ‌های همراه قرار دارد.

2_ روش‌های مغناطيسی كه براساس خاصيت مغناطيسی سنگ معدنی آهن‌دار انجام می‌گيرد.

3_ فلوتاسيون آنيونيك و كاتيونيك (فلوتاسيون مستقيم و غير مستقيم)

4_روش‌های الكترواستاتيكی كه براساس هدايت الكتريكی متفاوت تركيبات تشكيل دهنده سنگ معدن قرار دارد.

روش های فيزيكی پرعيار سازی
روش‌های فيزيكی پرعيار‌ سازی براساس اختلاف وزن مخصوص كانه‌ آهن دار و گانگ مواد همراه به روش‌های زیر انجام می‌گیرد.

پرعيار سازی از طريق ‌دانه‌بندی
پرعيار سازی از طريق مالش
پرعيار سازی از طريق جيگ
پرعيار سازی از طريق اسپيرال‌ها
پرعيار سازی از طريق‌واسطه سنگين
پر عيار سازی به روش جدا كننده مغناطيسی
جدا كننده‌های مغناطيسی در مورد اكسيدهای آهن از نوع مگنتيت كه دارای خاصيت مغناطيسی قوی هستند، بکار می‌رود. از اين روش كه اقتصادی و دارای كارآيی بالایی جهت پر عيار كردن و حذف ناخالصی‌ها است، استفاده می‌شود.

در اين دستگاه‌ها يك ميدان دائم ايجاد می‌شود و يا از طريق عبور جريان از داخل يك سيم پيچ باعث جذب و جدايش سنگ‌هایی كه دارای خاصيت مغناطيسی می‌باشند از موادی كه فاقد اين خاصيت‌اند می‌شوند. اكثر ناخالصي‌ها مانند فسفات و تركيبات گوگرد دار (به استثنای پيروتيت) فاقد اين خاصيت بوده و در صورتی كه درجه آزادی مناسبی داشته باشند جدا و حذف می‌گردند.

پر عيار سازی از طريق فلوتاسيون
فلوتاسيون مهم‌ترين روش جهت پر عيار سازی كانی‌ها محسوب می‌شود، برخی از مزايای اين روش عبارتند از: ‌

قابليت پر عيار سازی سنگ‌های كم عيار و سنگ‌های معدنی كه توزيع كاني‌ها در آن بسيار ريز می‌باشد.
قابليت پر عيار سازی ذرات ميكرونيزه
قابليت كاربرد در مورد تمامی كانی‌ها و سنگ‌های معدنی
قابليت جدايش چند كانی با مشخصات فيزيكی يكسان
قابليت پر عيار سازی با بازيابی بالا در عيار كنسانتره
قابليت پر عيار سازی كانی‌های محلول در آب
اساس كار فلوتاسيون بر خاصيت سطحی ذرات می‌باشد. برای پر عيار سازی سنگ آهن از روش‌های مختلف فلوتاسيون بصورت مستقيم می‌توان استفاده كرد. در روش مستقيم معمولاً از كلكتورهای آنيونی برای شناورسازی هماتيت و جداسازی آن از گانگ سيليسی يا چرت استفاده می‌شود. در روش غيرمستقيم فلوتاسيون هدف شناور سازی مواد سيليسی و كوارتز می‌باشد و اكسيدهای آهن در اين شرايط شناور نشده و جدا می‌شوند.

تکنولوژی تولید سنگ آهن | جدايش فاز مايع از جامد
اكثر روش‌های پر عيار سازی سنگ آهن به روش تر می‌باشد. اصولاً كاربرد روش‌های خشك پر عيار سازی دارای بهره وری بالا نیست و فقط گاهی اوقات بصورت محدود از جدا كننده‌های مغناطيسی خشك در مورد ذرات نسبتاً درشت سنگ آهن استفاده می‌شود. در بقيه موارد روش‌های تر جهت پر عيار سازی بكار برده می‌شود. در اين روش‌ها محصول پر عيار شده نهائی با مقدار قابل توجهی آب همراه هست كه بايد از طريق روش‌های بی‌آب كردن در چند مرحله متوالی رطوبت آن‌ها را به حد مطلوب كاهش داد كه برای حمل و نقل و يا عمليات صنعتی متناسب باشد.

به طور كلی بی‌آب كردن و كاهش رطوبت به سه مرحله تقسيم می‌شود كه عبارتند از:

مرحله اول – ته نشين كردن (تيكنرها)

مرحله دوم – فيلتر كردن

مرحله سوم – خشك كردن

در این روش باطله‌های فرایند طی دو مرحله مورد عمل ته نشين كردن قرار می‌گيرند. در مرحله اول در تيكنر‌ها مقداری از آب بازيابی شده و سپس باطله به سد باطله حمل و در آنجا پس از ته نشين شدن نهائی مقداری دیگر از آب بازيابی می‌شود.

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرحها و واحدهای
تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح های صنایع معدنی توسط متخصصین کارآمد مهندسی
ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
ارائه خدمات نصب و راه اندازی ماشین آلات
مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
مشاوره ارتقا بهروری بنگاه


برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: تکنولوژی تولید سنگ آهن

طرح توجیهی تولید نمک طعام | خلاصه ای از طرح تولید نمک طعام

برا اساس اطلاعات موجود در طرح توجیهی تولید نمک طعام معادن نمک بسياری در كشور شناخته شده و به سهولت مورد بهره برداری قرار می‌گيرند، اما بايد توجه داشت كه نمک چه به صورت جامد (سنگ نمک) و چه محلول (آب دريا) به ندرت به شكل خالص يافت می‌شود. مطالعه و شناسایی تركيبات و ناخالصی‌های همراه نمک خوراكی، گويای اين واقعيت است كه مصرف نمک خام بدون خالص سازی و حذف ناخالصی‌های همراه آن، به منزله مصرف يک ماده سمی و مسموم كننده است و اثرات و عوارض سوء آن به تدريج و در دراز مدت ظاهر می‌شود. در ادامه خلاصه طرح توجیهی تولید نمک طعام را ارائه داده‌ایم. جهت سفارش و نوشتن طرح توجیهی به روز کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می‌توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرح توجیهی تولید نمک طعام | خلاصه ای از طرح تولید نمک طعام





طرح توجیهی تولید نمک طعام | تعریف محصولات
نمک طعام در طرح توجیهی تولید نمک طعام، ماده‌ای سفيد رنگ، متبلور، شور مزه و بدون بو است كه طی انجام فرآیند خالص سازی فرآوری می‌شود. به طور عمده از كلرورسديم تشكيل شده است. نمک طعام يا كلرورسديم به مقدار فراوان در طبيعت و به صورت سنگ معدن و یا محلول در آب دريا وجود دارد. نمک جامد غالباً با املاح پتاسيم و منيزيم و كلسيم همراه است و به صورت توده‌های حجيم رسوبی در معادن نمک زيرزمينی قرار گرفته است.

نمک طعام محلول يكی از تركيبات موجود در آب درياها است و به همین دليل به آن نمک دريایی اطلاق می‌گردد. اقيانوس‌ها شامل بخش اعظم كلرورسديم موجود در پوسته زمين می‌باشند و آب درياها در حدود 2/8-3 درصد وزنی خود دارای كلرورسديم هستند. نمک طعام جزء اصلی سفره غذایی انسان‌ها را تشکیل می‌دهد. جهت ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه مختلف کلیک کنید.

طرح توجیهی تولید نمک طعام | استاندارهای محصول
موسسه استاندارد و و تحقیقات صنعتی و سازمان غذا و دارو الزامات و استانداردهایی را برای تعیین ویژگی‌های فیزیکی و شیمیائی، نمونه برداری، بسته بندی و نشانه‌گذاری نمک خوراکی بسته بندی شده تدوین نموده‌اند که طی استاندارد شماره 26 ابلاع شده است. رعایت ضوابط استاندارد جهت دستیابی به ویژگی‌های نمک طعام مورد بحث در طرح توجیهی تولید نمک طعام، مندرج در مفاد آن الزامی است. برای اطلاع از اصول کلی طرح توجیهی کلیک کنید.

جدول ویژگی استاندارد نمک طعام

ویزگی

حدود قابل قبول

وضعیت ظاهری

رنگ شفاف سفید تا مات

طعم وبو

شور مزه و عاری از هر گونه بو

مواد خارجی

فاقد هرگونه مواد خارجی

حداقل خلوص (%Nacl)

99/2 گرم درصد

حداكثر رطوبت

0/1 گرم درصد

حداكثر مواد نامحلول در آب

0/05 گرم درصد

حداكثر مقدار سولفات برحسبSo4

0/4 گرم درصد

حداكثر مقدار منيزيم برحسب Mg

0/03 گرم درصد

حداكثر كلروركلسيم و كلرورمنيزيم

—-

حداكثر قليائيت برحسب ميلي ليترهاي دسي نرمال سود مصرف شده

5/5 ميلي ليتر

براي 100 گرم نمک خشک حد ناخالصی‌های فلزی مجاز

حداكثر آهن

نیم ppm

حداكثر مس

نیم ppm

حداكثر سرب

5 ppm

حداكثر آرسنيک

1 ppm

معرفی کدهای ISIC متعلق به محصولات مورد بررسی
وزارت صنعت، معدن و تجارت از اين طبقه‌بندی برای دسته‌بندی فعاليت‌های صنعتی استفاده می‌نمايد. بر اساس سيستم طبقه بندی دارویی و طرح توجیهی تولید نمک طعام، کدهای آیسیکی نمونه به شرح ذیل ارایه می‌گردد.

جدول کدهای آیسیک نمک

نام محصول

کد ISIC

نمک سنگی نمک معدنی

14221112

نمک دانه بندی شده

1422412307

طرح توجیهی تولید نمک طعام | بررسی کالاهای جایگزین
بسته به نوع کاربرد، غالباً برای این محصولات امکان جایگزینی کالایی که دارای پذیرش علمی باشد، وجود ندارد، وجود کیفیت در ساختار فراورده‌های تولیدی مطابق استاندارد بر بهبود و تاثیر مثبت محصول با کیفیت می‌افزاید. برای ثبت نام وام در بهین یاب کلیک کنید.

تکنولوژی‌های مراحل ساخت تولید نمک طعام
سنگ نمک استخراج شده معادن يا آب درياها و درياچه‌های شور، حاوی املاح و مواد ناخالص بسیاری است. پالایش و خالص‌سازی نمک خام و تهيه كلرورسديم خوراكی به روش‌های مختلفی در طرح توجیهی تولید نمک طعام آمده که به شرح ذیل صورت می‌گیرد.

روش‌های پالایش و خالص سازی نمک طعام
در حال حاضر اداره نظارت بر مواد غذا و دارو یکی از دو روش ذیل را به عنوان خط تولید نمک خوراکی به رسمیت می‌شناسد.

روش خالص سازی XRT
از اين روش یرای پالایش نمک استخراج شده از معادن سنگ نمک، دریائی و یا دریاچه‌ای می‌توان استفاده کرد که طی آن سنگ نمک پس از انتقال از معدن به كارخانه، توسط دستگاه‌های سنگ شكن (در صورت استفاده از سنگ نمک)، تا اندازه مناسب خردایش و ریز می‌شود و در نهایت توسط سرند الک می‌شود. گرانول حاصل، درون يک دستگاه جداساز هیدروسپراتور وارد شده و همراه آب نمک اشباع تصفیه شده به دستگاه دیگری به نام هبدرواکستراکتور وارد و از آنجا به سیستم هیدرومیل و سپس به سیستم هیدرو سپراتور منتقل می‌شود و در ادامه مجددا به هیدرو اکستراکتور بازگشته و از آنجا به سانتریفیوژ و در نهایت به خشک کن و سیستم اضافه نمودن ید و مواد افزودنی منتقل می‌شود. محصول نمک طعام تولید ذخیره و سپس به سیستم بسته‌بندی ارسال می‌گردد. برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنعتی نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

روش ریکریستاله کردن | طرح توجیهی تولید نمک طعام
در اين روش مواد اولیه پس از خرد كردن سنگ نمک، به كمک آب تصفیه شده بهداشتی تبدیل به محلول آب نمک اشباع می‌شود. این آب نمک در یک سیستم همانند خالص سازی آب نمک در روش XRT خالص و ذخیره می‌گردد. این آب نمک خالص تحت شرایط خلاء و یا فشار جوشانده تا به مرحله فوق اشباع می‌رسد. دانه‌های نمک ایجاد شده (کریستالایزر) در این سیستم ایجاد و در سانتریفیوژ از محلول جدا و به خشک کن ارسال و در آنجا خشک می‌شود. بقیه مراحل همانند روش قبلی است.

لیست ماشین آلات تولید طرح توجیهی تولید نمک طعام
لیست ماشین آلات تولید نمک طعام در طرح توجیهی تولید نمک طعام برای ظرفیت تولید 50000 تن در سال عبارت است از:

سیلو و فیدر نمک خام
کانوایر بازدید و بالابر
دکانتر لاملا
سیستم افزودن ادتیوها و یدزنی
فيلترشنی و پمپ‌های تغذیه
هیدرواکستراکتور، هیرو میل و هیدرو سپراتور
تانک حالیت و سیلوی‌های ذخیره
سانتريفيوژ و سیستم خشک کن
سرند تفکیک
دستگاه‌های بسته‌بندی


آمار واحدهای دارای پروانه بهره برداری نمک طعام کشور

تعداد

سرمایه م.ر

اشتغال
ظرفیت اسمی

واحد سنجش

کل مجوز های صنعتی کشور

54

4248320

1465

8114504

تن

پروانه بهر برداری

21

449194

380

953754

تن

جواز تاسیس

33

3799126

1085

7160750

تن

برای مشاهده سایر انواع طرح توجیهی صنایع غذایی و آشامیدنی کلیک کنید.

خدمات قابل ارائه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای تولید کننده
برای تهیه طرح توجیهی تولید نمک طعام و طرح توجیهی در زمینه‌های مختلف می‌توانید با کارشناسان تماس بگیرید. از جمله خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه مختلف
برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می‌توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرح توجیهی تولید نمک طعام | خلاصه ای از طرح تولید نمک طعام

تسهیل شرایط صدور مجوز استخراج رمز ارزها و بیت کوین

در سال 1400 فرایند صدور مجوز راه اندازی فارم‌های تولید رمز ارز در کشور تسهیل گردید بنا به دستورالعمل جدید ابلاغ شده وزارت صنعت معدن و تجارت در 25فرودین سال جاری صدور مجوز فعالیت استخراج رمز ارزها تسهیل و با شرایط زیر ممکن گردید.

منبع: تسهیل شرایط صدور مجوز استخراج رمز ارزها و بیت کوین



تسهیل 4 شرط برای صدور جواز استخراج رمز ارزها
1- حداقل توان انشعاب برق مصرفی مورد نیاز صدور جواز تاسیس از 250 کیلوات مندرج در دستورالعمل قبلی به 100 کیلوات کاهش پیدا کرد.

2- امکان صدور جواز تاسیس و پروانه بهره برداری استخراج رمز ارزهایی همانند بیت کوین در محل واحدهای موجود اعم از داخل و خارج شهرک‌ها و نواحی صنعتی مجاز گردید.

3- محدودیت گذشت حداقل سه سال از صدور مجوز برای استقرار فارم در محل واحدهای صنعتی غیر فعال بر داشته شد، لذا متقاضیان احداث فارم استخراج رمز ارز می‌توانند فعالیت خود را در داخل بنگاه‌های صنعتی غیرفعال شروع نماید.

4- امکان صدور بیش از یک مجوز در یک پلاک ثبتی صنعتی در صورت داشتن ظرفیت مازاد در بنگاه مطابق با ضوابط مجاز گردید و بنگاه صنعتی می‌تواند ضمن حفظ تولید خود از مازاد ظرفیت و زیرساخت خود برای شروع یک فعالیت صنعتی دیگر همانند استخراج رمز ارز استفاده نماید.

برای آشنایی با معایب و مزایای استخراج بیت کوین کلیک کنید.

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرحها و واحدهای
تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح توسط متخصصین کارآمد مهندسی
ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
ارائه خدمات نصب و راه اندازی ماشین آلات
مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
مشاوره ارتقا بهروری بنگاه
برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: تسهیل شرایط صدور مجوز استخراج رمز ارزها و بیت کوین

طرح توجیهی تولید قلمو نقاشی | خلاصه طرح تولید قلم موی نقاشی

با توسعه شهرسازی و نیاز به ساخت ساختمان‌ها و توجه روز افزون مردم به معماری و دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها تهیه و تولید ابزار و مواد مورد نیاز برای ساخت دکوراسیون بسیار حائز اهمیت است. به گونه‌ای که امروزه برای ساخت هر سبک از دکوراسیون باید ابزار و مواد متفاوت و مخصوص آن سبک را تهیه نمود. یکی از این ابزارها که امروزه در سایزها، جنس‌ها و اشکال گوناگونی عرضه می‌شود، قلمو نقاشی است که هر کدام از انواع آن برای فعالیت خاص و برای رسیدن به نتیجه و انجام کار خاصی برنامه‌ریزی شده استفاده می‌شود. در ادامه خلاصه‌ای از طرح توجیهی تولید قلمو نقاشی آورده شده است. برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

منبع: طرح توجیهی تولید قلمو نقاشی | خلاصه طرح تولید قلم موی نقاشی





طرح توجیهی تولید قلمو نقاشی | معرفی قلم مو نقاشی
قلمو نقاشی وسیله‌ای دستی است که اجزای اصلی آن رشته مو، پایه فلزی و دسته است. رشته‌های موی قلمو رنگ را به خود جذب می‌کند. دسته ابزار راحتی و تعادل مناسبی را برای انجام دقیق و راحت‌تر رنگ‌آمیزی فراهم می‌کند. پایه فلزی نیز موها را محکم کنار هم نگه می‌دارد. قلمو در صنعت رنگ کاری و طراحی دکوراسیون برای رنگ آمیزی استفاده می‌شود و از لحاظ جنس مو، اندازه قلم، شکل برش مو، ضخامت دسته مو و جنس دسته انواع متفاوتی دارد که هرکدام از ویژگی‌های آن‌ها کاربردهای متفاوتی دارد و برای کارهای متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین دلیل توجه به نوع قلم و کاربرد آن بسیار مهم است. شما در هر جایی که هستید می‌توانید برای تهیه طرح توجیهی صنایع شیمیایی و دارویی با کارشناسان کاردوک تماس بگیرید.


طرح توجیهی تولید قلمو نقاشی | معرفی کد های آیسیک
بر اساس سيستم طبقه‌بندی آيسيک کد‌‌‌‌ محصولات طرح جاری به شرح جدول ذیل است:.

جدول کد آیسیک محصولات مورد نظر

نام کالا

کد ISIC

قلم مو نقاشی

3699412338

قلمهای ترسيمی

36991150

قلم مو نقاشی

36991292

قلم مو پلاستيكی

36991293
طرح توجیهی تولید قلمو نقاشی | ویژگی‌های قلم مو نقاشی
انواع متنوع قلم موها در بازار و کاربردهای مختلف آن‌ها در ابعاد و اندازه مختلف برای رنگ آمیزی سطوح مختلف از لحاظ اندازه، فرم، ضخامت و جنس موهای قلم مو موجب به وجود آمدن ویژگی‌های متعددی شده که باید در انتخاب مناسب‌ترین نوع قلمو به آن‌ها توجه کنیم. اندازه‌های کوچک‌تر قلم مو، برای کارهای باریک‌تر و گوشه‌های دور از دسترس مناسب است. اندازه طولی قلم مو باعث می‌شود که رنگ بهتر در قلم مو نگه داشته شده و کاربرد آن روان‌تر باشد. پایه فلزی که موها بر روی آن نصب شده، موها را کنار هم نگه می‌دارد و محکم بودن پایه باعث می‌شود که هنگام استفاده از قلم موی نقاشی ساختمان، موها شل نشوند.

طرح توجیهی تولید قلمو نقاشی | موارد کاربرد
کاربرد اصلی قلمو در رنگ کاری و نقاشی ساختمان است که با توجه به نوع رنگ و طرح مورد نیاز از آن‌ها استفاده می‌شود. به همین دلیل قلموهای مورد استفاده برای رنگ‌های روغنی، پلاستیکی، اکلیلی باهم متفاوتند. از انواع قلم مو نقاشی ساختمان می‌توان بادبزنی، تخت و گرد را نام برد. قلم‌ موها از موی جانوران یا الیاف مصنوعی پلاستیکی تهیه می‌کنند. قلموهایی که از موی حیوانات ساخته می‌شوند کیفیت بهتری دارند و انعطاف پذیر بیشتری از خود نشان می‌دهند. همچنین این قلم‌ موها توانایی بالاتری برای جذب آب دارند. پس از استفاده و اتمام رنگ کاری، قلم را باید با حلال‌های نوع خود شستشو بدهید.

مواد اولیه برای تولید قلمو نقاشی
موهای مورد استفاده در ساخت قلم مو می‌توانند از نوع طبیعی و موی حیوانات بخصوص موی گراز باشند یا می‌توانند از الیاف پلاستیکی یا مصنوعی از جنس پلی استر و نایلون یا هردو آن‌ها ساخته شوند. همچنین انواعی از قلم مو هستند که از فوم ساخته می‌شوند. دسته‌ها ممکن است از چوب یا پلاستیک باشند. نقاشان مواد خاص دسته را دوست دارند. به طور کلی، نقاشان حرفه‌ای دستگیره‌های چوبی را ترجیح می‌دهند. برای چسباندن رشته مو در نوار فلزی که فرول نام دارد از چسب اپوکسی استفاده می‌شود. فرول نیز می‌تواند از انواع مختلف فلزات ساخته شود، ولی مناسب‌ترین آنها فولاد است. همچنین در قسمت مرکزی بالاترین ناحیه موها که در داخل نوار فلزی قرار دارد، تیغه‌ای قرار می‌دهند که با ایجاد حفره‌ای بین موها نقش مخزن رنگ را در قلم مو دارد و به نام شاخه اسپیسر شناخته می‌شود. جنس این تیغه می‌تواند از چوب باشد. برای تهیه طرح توجیهی کلیک کنید

طرح توجیهی تولید قلمو نقاشی | دانش فنی پروژه و فرایند تولید محصول
بیشتر برس‌ها به صورت انبوه تولید می‌شوند، اما برس‌های گران قیمت و با کیفیت حرفه‌ای اغلب با دست مونتاژ می‌شوند، فرایند ساخت قلم موی ساخته شده از الیاف طبیعی با دسته پلاستیکی را توصیف می‌کند.


مخلوط کردن مو
ابتدا موها را که در بسته‌هایی با طول یکسان هستند را باز کرده و باهم مخلوط می‌کنند. آن‌ها را با تمام موهای تراز شده در یک جهت در دستگاه مخلوط قرار می‌دهیم تا زمانی که موها کاملاً مخلوط شود، اما نباید جهت آن‌ها به هم بخورد.

افزودن فرول
موهای مخلوط شده در دستگاهی قرار می‌گیرند که وزن مشخصی از مو را جدا کرده و داخل یک فرول و قاپ فریم فلزی فرو می‌کند.

افزودن تیغه
موهای قرار گرفته در فرول در روی نوار نقاله قرار داده می‌شود و سپس یک قطعه چوبی یا سلولزی مناسب، متناسب با اندازه فرول در انتهای آن قرار می‌دهند.

چسب اپوکسی
قلموها پس از قرارگیری در قفسه مناسب به ایستگاه چسب کاری انتقال می‌یابد. در اینجا، یک انتهای قلم مو را توسط دستگاه تزریق اپوکسی با چسب آغشته می‌شود. در شیوه‌های منوال این کار چسباندن مو به قلم مو با پمپ دستی انجام می‌شود. قلم چسب کاری شده در شرایطی قرار می‌گیرد تا چسب خشک شود.

پاکسازی موها
پس از چسب کاری موها توسط تجهیزات مخصوصی پاک سازی می‌شوند به صورتی که تمام موهای شل شده جدا می‌شوند. سپس سر قلم به صورت زاویه دار برش می‌خورد تا بتواند رنگ را راحت‌تر بگیرد.

ساخت دستگیره ها
دستگیره‌های قلم مو هم می‌توانند در همان محل با تجهیزات مخصوص تولید شود و یا واسپاری شده و از سازندگان دیگری خریداری شوند. به طور کلی، برس‌های با کیفیت پرمصرف دارای دسته‌های پلاستیکی هستند که توسط دستگاه تزریق پلاستیک در قالب‌های مخصوصی تولید می‌شوند. به طوری که پلاستیک پس از ذوب شدن و تزریق به سرعت در قالب سفت شده و وقتی قالب باز می‌شود. دسته توسط پران‌های دستگاه به خارج هدایت می‌شود و پس از پلیسه‌گیری قابل استفاده است. در این فرایند تعداد زیادی دستگیره می‌تواند با توجه به ظرفیت دستگاه تزریق و قالب آن به طور همزمان تولید شود.

قرار دادن دستگیره ها
سر برس پس از خشک شدن روی هم چیده می‌شوند و به ترتیب و به طور خودکار دسته پلاستیکی ساخته شده را وارد محفظه فرول آن می‌شود. پس از قرار گرفتن دستگیره‌ها مجموعه حاضر توسط ماشین میخ می‌خورند تا سر برس به طور ایمن و محکم‌تر بر روی دسته قرار بگیرد.

بسته بندی
دستگاه بسته بندی دستگیره را درون فرول قرار گرفته و آماده شده‌اند را گرفته و به صورت جداگانه بسته‌بندی می‌کند. با این حال، تعدادی از برس‌ها با حداقل بسته بندی و یا بدون بسته بندی ارائه می‌شوند و در محل فروش در کارتن‌ها فروخته می‌شوند. برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنعتی نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

طرح توجیهی تولید قلمو نقاشی | آمار تولید قلم نقاشی کشور
آمار ظرفیت اسمی مجوزهای تولید انواع قلم نقاشی در روز

کشور

63

2271801

1345

88940000

عدد

پروانه

11

117966

398

43433000

عدد

جواز

52

2153835

947

45507000

عدد

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای تولید کننده
برای تهیه طرح توجیهی در زمینه های مختلف می‌توانید با کارشناسان تماس بگیرید. از جمله خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه مختلف
برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می‌توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرح توجیهی تولید قلمو نقاشی | خلاصه طرح تولید قلم موی نقاشی

طرح تولید كنسانتره سنگ آهن

بر اساس اکتشافات معدنی انجام‌شده در کشور، محصولات معدنی ایران با تنوع بالا شامل 68نوع ماده معدنی غیرنفتی است و ذخایر کشف‌شده به حدود 37میلیاردتن ‌می‌رسد. همچنین طبق برآوردها ذخایر بالقوه در کشور حدود 60میلیارد تن بوده و ارزش برآوردشده این ذخایر معدنی معادل 1400میلیارد دلار است. كشور ايران دوازدهمين كشور بزرگ معدنی جهان محسوب می‌شود. معادن سنگ‌آهن در بیشتر كشورهای جهان وجود دارد. سنگ آهن با كيفيت مطلوب همواره نیاز صنعت تهيه و توليد مقاطع و قطعات آهن و فولاد در شکل و اندازه‌های مختلف می‌باشد و چون سنگ‌های معدنی استخراج شده امکان کاربرد مستقیم در صنایع را ندارند، لذا فرآوری سنگ‌های آهن اهميت وافری دارد. در ادامه خلاصه‌ای از طرح توجیهی تولید کنسانتره سنگ آهن را آورده‌ایم. برای مشاهده سایر انواع طرح توجیهی صنایع معدنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرح تولید كنسانتره سنگ آهن





طرح تولید کنسانتره سنگ آهن | معرفی كنسانتره سنگ آهن
كنسانتره‌های آهن سنگ‌های معدنی هستند كه پس از استخراج و خردايش مورد عمليات كانه آرایی قرار می‌گيرند و معمولاً دارای عيار آهن بالا بوده و فاقد ناخالصی‌های نامطلوب می‌باشند. جهت سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

طرح تولید كنسانتره سنگ آهن | موارد استفاده از کنسانتره آهن
كنسانتره سنگ آهن به عنوان كالای واسطه‌ای تلقی شده و به عنوان ماده اوليه در صنايع گندله سازی یا اگلومراسیون به مصرف می‌رسد. لازم به ذكر است كه براي توليد هر يک تن گندله به حدود يک تن كنسانتره سنگ آهن نياز است.

استفاده از کنسانتره در تولید كلوخه
برای توليد كلوخه، سنگ آهن پس از خردايش در فرایند كلوخه سازی قرار می‌گيرد. معمولاً به علت آن كه كلوخه قابليت حمل و نقل زياد را ندارد، عمل كلوخه سازی در محل كارخانه ذوب و توليد آهن و فولاد انجام می‌گيرد.

استفاده از کنسانتره در تولید گندله
گندله يكی از متداول‌ترين اشكال سنگ آهن موجود در بازار جهانی است. در گندله سنگ آهن پس از عمليات خردايش و كانه آرایی بصورت گندله در واحد گندله سازی توليد شده و پس از آن به بازار عرضه می‌گردد. در مورد محصولات واسطه توليد آهن و فولاد (كلوخه و گندله) باید توجه شود که ابعاد كنسانتره برای توليد گندله بايد بسيار ريزتر از ابعاد كنسانتره جهت توليد كلوخه باشد.

طرح تولید کنسانتره سنگ آهن | ویژگی‌های كنسانتره سنگ آهن
هر نوع محصول توليدی مستلزم داشتن خواص و تركيب خاصی برای ماده اوليه است، مثلاً كيفيت كنسانتره آهن برای توليد چدن از كنسانتره لازم برای توليد فولاد متفاوت است. در جريان فولاد سازی چون عمل تصفيه و پالايش نيز انجام می‌گيرد، لذا كنسانتره مصرف شده برای توليد فولاد می‌تواند حاوی ناخالصی بيشتری باشد، در حالی كه كنسانتره مورد مصرف در توليد چدن ريخته‌گيری از كيفيت بهتری بايد برخوردار باشد. اندازه دانه‌بندی سنگ آهن برای فرايندهای مختلف متفاوت است.

سنگ آهن كلوخه حاصل از معدن ابتدا به وسيله سنگ شكن‌ها شكسته و سپس دانه بندی می شود. سنگ آهن پودر شده يا سنگ آهن كنسانتره محصول كارخانه‌های فرآوری، با روش‌های مخصوص و به كمک مواد چسباننده به دانه‌های بزرگتری تبديل شده و به شكل پليت يا آگلومره با مشخصات مورد نياز برای فرآيند توليد آهن و فولاد مصرف می‌شود.

طرح تولید کنسانتره سنگ آهن | معرفی کد های آیسیک
بر اساس سيستم طبقه‌بندی آيسيک کد‌‌‌‌ محصولات طرح جاری به شرح جدول ذیل می‌باشد.

نام کالا کد ISIC
كنسانتره آهن 1310412309
كلوخه سنگ آهن (آگلومره) 1310412317
سنگ آهن دانه بندی شده 1310412308
ساير انواع كانسنگ آهن 1310312316
انواع شمش فولاد ساده كربني و كم آلياژی 2710412456
طرح تولید كنسانتره سنگ آهن | مواد اولیه تولید کنستانتره آهن
در كارخانه فرآوری از مرحله استخراج تا پايان فرايند مواد اوليه را می‌توان به دو دسته مواد اوليه اصلی و مواد اوليه مصرفی تقسيم نمود. سنگ آهن كه به عنوان ماده اصلی در كارخانه كنسانتره در 4تيپ سنگ آهن پر عيار كم گوگرد، سنگ آهن پر عيار پرگوگرد، سنگ آهن كم عيار كم گوگرد، سنگ آهن كم عيار پر گوگرد طبقه‌بندی می‌شود. مواد اولیه مصرفی مواد کمک فرایندی می‌باشند.

طرح تولید كنسانتره سنگ آهن | فرایند توليد کنستانتره
فرآيند توليد كنسانتره در كارخانه شامل مراحل زير می‌باشد:

سنگ‌ شکنی توسط سنگ‌ شکن فكی
بستر انباشت و برداشت
مدار آسيای اوليه که شامل انبار قبل از آسيا، آسيای اولیه، سرند یا هیدروسیکلون و نوار نقاله‌های بار در گردش
جدا كننده مغناطيسی كوبر
مدار آسيای ثانويه شامل آسيای گلوله‌ای و هيدروسيکلون‌ها
جداکننده مغناطيسی مرحله رافر، مرحله کلينر و ری كلينر
مدار فلوتاسيون که شامل سلول‎‌های فلوتاسيون مرحله رافر و کلينر
تيکنر باطله و سيستم آب در گردش
فيلترهای آبگيری از محصول نهایی
انبارهای ذخيره كنسانتره
سد باطله


واحد سنگ شكنی
سنگ آهن استخراج شده از معدن با ابعاد حداكثر mm1200 به واحد سنگ شكنی وارد می‌شود. با خردايش در سنگ شكن فكی به ابعاد كوچك‌تر از mm200 می‌رسد و جهت استفاده در مراحل بعدی به بستر انباشت و برداشت منتقل می‌شود. اين بخش شامل فيدر خوراک دهی به سنگ شكن، چكش هيدروليكی، سنگ شكن فكی، سنگ‌شكن‌های مخروطی و نوار نقاله زير سنگ شكن جهت انتقال مواد به بستر می‌باشد.

بعد از خردايش مواد در سنگ شكن اوليه، توسط سرندی مواد بزرگ‌تر از mm200 جدا شده و طی دو مرحله در سنگ‌شكن‌های مخروطی خرد می‌شود تا به ابعاد كوچك‌تر از mm20 برسد.

بسترانباشت و برداشت
مواد خرد شده در مرحله سنگ شكنی به وسيله نوار نقاله‌ای از سنگ شكن به بستر انباشت و برداشت در سطح زمين منتقل می‌شود. با احتساب ظرفیت سنگ ورودی سالانه با احتساب ٣0٠ روز کاری در سال حدود 5700 تن سنگ در روز می‌باشد. اين بستر به منظور همگن سازی سنگ آهن دريافتی از معدن با كيفيت های مختلف پيش بينی شده است. روش انباشت مواد ريسه‌ای رشته‌ای می‌باشد که ريسه‌های مختلف در طول بستر تخليه می‌شود.

آسيای اولیه
اين واحد شامل يک سيلوی ذخيره خوراک به ظرفيت بالانش شده فيدر ارتعاشی، يک دستگاه آسياب و يک سرند می‌باشد. مواد بعد از خردايش در آسيا، توسط سرندی با حد جدايش mm1 جدا می‌شود. مواد درشت‌تر به عنوان بار در گردش به آسيا برمی‌گردد و مواد كوچك‌تر از mm1 به جدا كننده مغناطيسی كوبر می‌رود.

جدا كننده مغناطيسی كوبر
جدا كننده مغناطيسی كوبر معمولا برای حذف مواد غيرمغناطيسی كه در ابعاد درشت از مواد مغناطيسی جدا شده‌اند؛ بكار می‌رود. اين جداكننده كه معمولا به شدت متوسط به كار می‌رود، سبب حذف مواد گانگ آزاد شده و با جلوگيری از خردايش آن‌ها در انرژی مصرفی مدار صرفه‌جویی می‌نمايد. مواد مغناطيسی محصول جداكننده كوبر، جهت خردايش بيشتر و آزاد شدن كانی‌های آهن دار از گانگ به آسيای گلوله‌ای خوراک دهی می‌شود.

آسيای گلوله‌ای
مجموعه آسياب گلوله‌ای و هيدروسيكلون‌ها در مدار بسته كار می‌كنند. مواد بعد از خردايش در آسيای گلوله‌ای به هيدروسيكلون خوراک دهی می‌شود. هيدروسيكلون مواد را طبقه بندی نموده، ذرات ريزتر به جداكننده‌های مغناطيسی می‌رود و مواد درشت‌تر به عنوان بار در گردش به آسيای گلوله‌ای برمی‌گردد.

پر عيار سازی مغناطيسی
مواد طبقه بندی شده در هيدروسيكلون به جدا كننده‌های مغناطيسی‌تر خوراک دهی می‌شود. جدا كننده‌های مغناطيسی شامل سه مرحله رافر، كلينر و ریکلينر است كه بطور سری كار می‌كنند. طي اين سه مرحله جدايش مغناطيسی كنسانتره آهن با عيار بيش از 68% حاصل می‌شود، ولی مقدار گوگرد كنسانتره هنوز بالاست و بايد گوگردزدایی شود.

واحد فلوتاسيون
در اين بخش كنسانتره به دست آمده از جدا كننده‌های مغناطيسی به وسيله پمپ و همزن رقيق شده و به سلول‌های فلوتاسيون وارد می‌شود. در بخش فلوتاسيون سه مرحله فلوتاسيون رافر، كلينر و ری‌كلينر وجود دارد كه بطور سری كار می‌كنند. در بخش فلوتاسيون به روش فلوتاسيون معكوس كانی‌های گوگرددار كه عمدتا پيريت و پيروتيت هستند شناور شده و از كنسانتره جدا می‌شود.

آبگيری كنسانتره نهایی | طرح تولید كنسانتره سنگ آهن
كنسانتره توليد شده در فلوتاسيون به دليل آنكه دارای آب زيادی است، قابليت انبار شدن و جابجایی را ندارد. كنسانتره توليد شده در فلوتاسيون حدود 35% رطوبت دارد كه رطوبت آن بايد به كمتر از 9% برسد. به اين منظور كنسانتره را به تانک‌های همزن ارسال شده و بصورت پالپی يكنواخت به واحد فيلتراسيون می‌رود.

آبگيری باطله
به منظور جلوگيری از هدر روی آب همراه باطله و همچنين كاهش هزينه‌های مربوط به سد باطله، آب همراه باطله در تيكنر كاهش می‌يابد. باطله حاصل فرآيندهای جدايشی اعم از جداكننده های مغناطيسی و فلوتاسيون است. بعد از ته نشينی مواد در تيكنر، آب زلال سرريز، جمع آوری و برای استفاده مجدد در فرآيند به مخزن آب ارسال می‌گردد.

مواد ته نشين شده نيز توسط پاروهای كف تيكنر جمع آوری شده و توسط لوله مناسب به سد باطله منتقل می‌شود. برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنعتی نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای تولید کننده
برای تهیه طرح توجیهی در زمینه های مختلف می توانید با کارشناسان تماس بگیرید. از جمله خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می توان به موارد زیر اشاره داشت :

ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
ثبت نام در سامانه بهین یاب و سامانه مختلف
برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرح تولید كنسانتره سنگ آهن

طرح تولید بلغور گندم

بر خلاف سایر غلات، گندم در تولید بسیاری از محصولات مختلفی از جمله در تهیه نان، بیسکویت، کیک، اسپاگتی، ماکارونی و … مورد مصرف قرار می‌گیرد. از نشاسته گندم در صنایع کاغذسازی، چسب سازی نیز استفاده می‌شود. سبوس و کاه گندم نیز به عنوان خوراک دام استفاده می‌گردد. بلغور گندم یک نوع شناخته شده‌تر از دانه‌های کامل گندم است. بلغور دارای چربی کم و در عوض سرشار از مواد معدنی همچون منگنز، منیزیم و آهن است و منبع خوبی از پروتئین گیاهی محسوب شده و می‌تواند دوز بسیار خوبی از فیبر مورد نیاز سلامت گوارش و قلب انسان را تامین کند. به همین دلیل بلغور گندم بخشی از یک رژیم غذایی سالم می‌تواند باشد. برای اشنایی با بیشتر با طرح تولید بلغور گندم با ما در ادامه مطلب همراه باشید.






منبع: طرح تولید بلغور گندم









طرح تولید بلغور گندم | معرفی بلغور گندم

بلغور به لحاظ معنای لغوی به هر چیز در هم شکسته و در هم له شده اطلاق می‌شود و به طور خاص گندم یا جوی پخته شده و خشک کرده را بلغور می‌نامند که از فرایند آسیاب و نیمکوب شدن بدست می‌آید و ماندگاری بسیار بالایی دارد و آن را مدت‌ها می‌توان نگهداری نمود، بدون آنکه کپک بزند و یا بوی رطوبت بگیرد.


جهت سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.


ویژگی‌های بلغور

با افزایش جمعیت و روبه رو شدن با مشکلات ناشی از آن از جمله کمبود مواد خوراکی، پیدا کردن راه حل‌هایی برای تهیه منابع غذایی وسیع و به صرفه اقتصادی بسیار مورد توجه قرار گرفته. تولید جایگزین‌های مختلف برای منابع غذایی عموم مردم از جمله راهکارهای تولید منابع جدید غذایی می‌باشد. از آنجا که سالانه مقدار قابل توجهی برنج برای مصارف روزانه به ایران وارد می‌شود و همچنین ایران از لحاظ تولید گندم به خودکفایی کامل رسیده، می‌توان بخشی از مصرف برنج را با فراورده معرفی شده جایگزین نمود. در این شرایط از حجم واردات بی رویه برنج کاسته شده و میزان اشتغال‌زایی در سطح کشور بالا خواهد رفت.


از ویژگی‌های بارز بلغور گندم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


عاری بودن از هرگونه علف‌های هرز، پوسته، سبوس، کاه، آفت مرده و بقایای آن‌ها

عدم وجود ناخالصی معدنی شامل سنگ، شن، خاک و غیره

نداشتن بوی غیرطبیعی ناشی از فساد

عدم وجود باقی‌مانده آفت کش‌های کشاورزی

نیاز نداشتن به مکانی جهت انبارداری


طرح تولید بلغور گندم | معرفی کد های آیسیک

بر اساس سيستم طبقه‌بندی آيسيک کد‌‌‌‌ محصولات طرح جاری به شرح جدول ذیل می‌باشد.


جدول کد آیسیک محصولات مورد نظر


ردیف


نام کالا


کد ISIC


1


گندم پوست گيری شده


1531412331


2


گندم پوست گيری و نيم كوب شده


1531512364


3


گندم پرک شده


1531512369


3


گندم پوست گيری و نيم كوب شده


1531512364


طرح تولید بلغور گندم | مواد اولیه

با توجه به توضیحات ارائه شده تنها مواد اولیه این محصول گندم است که باید با تجهیزات و مراحل مناسب که در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد پوسته گرفته و کوبیده شود که به بلغور گندم تبدیل شود. گندم‌ها نیز انواع گوناگونی دارندکه به آن‌ها اشاره می‌شود.


گندم بهاره و پاییزه

این دو نوع علاوه بر آن که دانه‌هایشان از نظر رنگ ، بافت ، شکل و … باهم متفاوتند شرایط رشد آنها نیز باهم تفاوت دارد. این دو نوع گندم را در دو زمان مختلف در سال کشت می‌نمایند. از لحاظ ظاهری عمق شیار روی دانه گندم پاییزه زیاد و در گندم‌های بهاره کم است. همچنین از لحاظ مصرف گندم‌های بهاره و پاییزه به دو گروه نرم و سخت تقسیم می‌شوند. نرم بهاره و پاییزه برای مصرف در صنایعی همچون بیسکویت سازی، شیرینی پزی و کیک پزی مناسبند. در حالی که گندم‌های سخت بهاره و پاییزه در نانوایی استفاده بیشتری دارند.


گندم دوروم

گندم دوروم از گروه گندم‌های تتراپلوئيد هستند. گندم دوروم از نظر ویژگی‌های تغذیه‌ای بهتر از سایر گونه‌های گندم است. ویژگی‌های بارز این گندم شامل دارا بودن میزان زیاد پروتئین، بتاکاروتن و برخی املاح و ویتامین‌ها است. خواص كیفیتی گندم دوروم تاثیر بسزایی در فرایند عمده صنایع آسیابانی و ساخت محصولات خمیری دارد. در حقیقت،‌ سمولینای مورد استفاده جهت ساخت محصولات خمیر، یك محصول پیچیده می‌باشد كه از غلات با دقت بالایی بدست می‌آید.


گندم دوروم در مقابل خشكسالی و بيماری‌ها از گندم‌های سخت بهاره مقاوم‌تر است. انواع پاييزه آن در مقابل سرما مقاومند و برای تهيه آرد ماکارونی كشت می‌شوند. همچنین گندم دوروم گندم سختی است و تورم نشاسته آن بيشتر از گندم‌های سخت ديگر است.


موارد کاربرد بلغور

بلغور به صورت گرانول‌های تولید شده از گندم مورد استفاده انسان می‌باشد که می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای برنج باشد. بسته‌بندی این فراورده در کیسه‌های پلاستیکی در وزن‌های مختلف است و به دلیل پائین بودن میزان نشاسته و بالا بودن میزان پروتئین نسبت به بسیاری از مواد غذایی مانند نان، سیب زمینی و برنج می‌تواند جایگزین مناسبی بوده و ایجاد تنوع غذایی برای مصرف کننده را به همراه داشته باشد.


تکنولوژی و فرایند تولید بلغور


بهترین نوع گندم برای تولید بلغور با کیفیت مناسب، گندم دوروم است. پس از بارگیری و انتقال این نوع گندم به کارخانه گندم را ابتدا به بخش بوجاری برده و توسط دستگاه‌های مربوطه بوجاری می‌گردد. بعد از مرحله بوجاری، گندم را شستشو می‌دهند. شستشو به دو روش استفاده از وان‌های مربوطه و یا استفاده از نوار نقاله متحرک و اسپری آب بر روی آن انجام می‌شود.


گندم را پس از شستشو در وان‌های استیل پر شده از آب به مدت یک ساعت توسط همزن خیس می‌گردد و سپس عملیات پخت مقدماتی را در اتوکلاو و دیگ بخار را انجام می‌دهند. بسته به بافت و نوع گندم این عملیات در دماهای بالای مختلف و در مدت‌های گوناگونی انجام می‌شود. در اثر این عمل نشاسته گندم ژلاتینه می‌گردد. پس از مرحله پخت گندم و پوست‌گیری محدود گندم را در کابینت‌های خشک کن هدایت می‌کنند. البته می‌توان گندم‌ها را توسط بستر سیال نیز خشک کرد. در آخر گندم خشک شده را آسیاب و در بسته‌هایی از جنس سلوفان به وزن 1کیلو گرم توسط دستگاه بسته بندی و سپس انبار و براساس سفارش به بازار حمل می‌گردد. جهت بازدید از سایر طرح توجیهی صنعتی های نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.


آمار تولید انواع بلغور در کشور

آمار تولید انواع بلغور و جبوبات پوست کننده شده کشور


تعداد


سرمایه


اشتغال


کل


177


7400128


5695


805900


تن


پروانه


52


1400484


1964


104192


تن


جواز تاسیس


125


5999644


3731


701708


تن



خدمات قابل ارایه کاردوک به طرحها و واحدهای

تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح توسط متخصصین کارآمد مهندسی

ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان

ارائه خدمات نصب و راه اندازی ماشین آلات

مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر

مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی

مشاوره ارتقا بهروری بنگاه


برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.








منبع: طرح تولید بلغور گندم

12345678910
last