طرح توجیهی تولید باند و گاز بیمارستانی خارج از شهرک

چهارشنبه 18 فروردين 1400
1:34
کاردوک

طرح باند و گاز بیمارستانی یکی از پرسود ترین کارها در کشور می باشد. کشورهای آمریکا ،آلمان و سویس به همراه چین 40 درصد صادرات کالاها و محصولات حفاظت فردی و پزشکی دنیا را در انحصار خود دارند، حجم مبالادت مالی صادرات و واردات محصولات حوزه پزشکی جهان در سال 2019 بیش از دو تریلیون دلار تخمین زده شده است که با در نظر گرفتن اپیدمی کرونا در حال حاضر این میزان بشدت بالا رفته است میزان مصرف مستمر باند و گاز پزشکی با توجه به حوادث و وضعیت بیماردر مراکز مختلف درمانی بر اساس ضوابط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی زمینه تولید انبوه صنعتی را داشته و با رعایت الزامات و مکانیزم نظارتی اداره نظارت بر تولید و کیفیت تجهیزات و ملزومات پزشکی جهت تشکیل پرونده و شناسنامه دار کردن و ثبت محصول در پورتال imed.ir می توان پس از دریافت پروانه ساخت و گواهی فروش هم در بازار داخل و هم در زمینه صادرات فعالیت کنند.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکزمشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.


منبع: طرح توجیهی تولید باند و گاز بیمارستانی

معرفی محصولات | طرح باند و گاز بیمارستانی

انواع باند وگازهای پزشکی در اندازه های مختلف بصورت باند های کشی ،پنبه ای استریل شده و غیر استریل بصورت خشک و وازلینه خاص سوختگی و بخیه زخم به بازار عرضه می گردد این محصولات دارای بافت ساده بوده و تراکم تار آن 12 و تراکم پود 8 است. در تولید باند وگاز استفاده از نخ و الیاف مصنوعی مجاز نیست و جنس این محصولات صد درصد طبیعی و از جنس الیاف نخ پنبه خالص است.

کد آیسیک محصولات باند وگازهای پزشکی

نام کالا

کد ISIC

نام کالا

کد ISIC

انواع باند پزشكي

2423415633

باند كنار بافته

2423413702

انواع باند آغشته به نانو مواد انعقادي

2423415136

باند زخم بندي ساده (پانسمان)

2423413701

باند گازدار

2423413713

انواع باند و چسب پزشكي

2423313700

باند كشي

2423413712

منسوج بي بافت باند و گاز

1729412363

باند ارتوپدي معمولي (باند گچي)

2423413703

باند روغني

24232015

پارچه باند و گاز و تنظيف

1711612385

تنوع باند و گاز زیاد و شامل انواع باند های مورد مصرف در بخش ارتوپدی و جراحی و پانسمان زخم وسوختگی است عمده ترین مصرف این محصولات در مراکز درمانی و تشخیص پزشکی توسط کادر درمان همانند مطب پزشکان ،جراحان ، کادر اتاق عمل برای بیماران می باشد

ویژگی‌های محصول | طرح باند و گاز بیمارستانی

باند و گاز پزشکی همانند پارچه منسوجات تار و پودی و از نخ طبیعی پنیه ای فاقد بو و طبیعی هستند حداقل سایز نخ مصرفی در تار یا پود مورد استفاده در تولید محصول نخ نمره 19می باشد. باندها عمدتا در طول دو متر برش و بسته بندی و مورد استفاده قرار می گیرند. عرض باندها بسته به نوع سفارش می توانداز 5 ،10 ،15 الی 20 سانتی متر تولید شود پارچه باند باید با پهناي یکسان در راستاي تار بریده شده و بصورت رول بسته بندي شود،بطوریکه بتوان به راحتی آن را باز نمود و نخه اي آزاد کناره پارچه مانع از باز شدن رول نگردند. هر رول پس از تولید در کاغذ یا سلوفان بسته بندی می شود .

کالای جایگزین و مکمل محصول | طرح باند و گاز بیمارستانی

از باند و گاز پزشکی که عمدتا در محل بستن زخم استفاده می شود، داراي بافت ساده تار و پودي هستند ، لذا محصولات نبافته از جنس های غیر پنبه وپلیمری نمی توانند در این زمینه مورد استفاده قرار بگیرند. از طرف دیگر به دلیل خصوصیات خاص پنبه پارچه بافته شده از الیاف مصنوعی ونبافته همانند ملت بلون واسپان باند که خواص طبیعی پنبه را ندارند نمی تواند در زمینه زخم بندی مورد استفاده قرار گیرند

به عبارت دیگر می توان گفت محصول جایگزینی براي باند و گاز پزشکی از جنس غیر پنبه وجود ندارد. دلایل عدم استفاده از الیاف مصنوعی در ساخت این محصولات اولاً امکان ایجاد حساسیت هاي جلدي و غیر جلدي در بیمار وثانیاً شکل خاص ساختمانی آنها می باشدکه امکان جذب و نگهداري محلولهای درمانی و نیز کارایی مطلوب پزشکی را در زمینه زخم بندی دارا ی نمی باشند.البته ظهور تکنولوزی نوین تولید پارچه های بدون بافت در زمینه های دیگر همانند تولید ماسک پزشکی و البسه بیمارستانی رقیب مناسب برای محصولات ساخته شده از پارچه های تار پود ی هستند.

موارد کاربرد | طرح باند و گاز بیمارستانی

انواع باند و گاز پزشکی در مراکز بهداشتی و درمانی در سطح گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. باند وگاز استریل و غیر استریل هر کدام موارد کاربرد خاص خود را دارند. گاز غیراستریل وگاز روغنی عمدتا که جهت بستن زخم‌هاي سطحی و گرم نگه داشتن عضله بکار می روند واز گازهاي استریل نیز به صورت گسترده در جراحی‌های و همچنین براي پوشاندن محل سوختگی و براي پانسمان اولیه زخم ها و بریدگی‌ها استفاده می‌شود.

در مواردی براي ثابت نگهداشتن اولیه محل در رفتگی و بعضا شکستگی استخوان از باند غیر استریل استفاده می‌شود. به عبارتی می‌توان گفت انواع باند وگاز از جمله اجزائ لاینفک کمک‌هاي اولیه بهداشتی و عمل های جراحی هستند.


مواد اولیه تولید باند و گاز پزشکی

نخ

در این طرح با توجه به حداقل هاي اقتصادي، ظرفیت سالیانه واحد 20 تن در نظر گرفته شده است. در بافت پارچـه کـه بافت ساده و تار و پودي است تنها از الیاف صد در صد پنبه استفاده می شـود.

روغن وازلین

براي تولید انواع گاز روغنی از روغن وازلین استفاده می شود. براي تولید هر متر مربع گاز روغنی حدود 167 گرم روغن وازلین مصرف می گردد.

سفید گرهای پارچه باند وگاز

در فرایند سفید سازی محصول از آب اکسیژنه ، محلول سود سوزآور و سیلیکات سدیم استفاده می شود علاوه بر مواد اولیه اصلی مواد چانبی دیگری همانند کاغذ ،سلوفان،پاکت، جعبه مقوایی ، کاغذ نواری و نوار چسب براي بسته بندي نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

دانش فنی پروژه و فرایند تولید محصول

درتولید انواع باند و گاز استریل با توجه به میزان سرمایه گذاری ، شرایط اقتصادی و موقعیت محلی که درآن قصد را اندازی طرح مد نظر است روش های مختلفی بشرح ذیل بکار گرفته می شود .

تولید با ماشین آلات بافندگی ماکویی

در این دستگاهها ابتدا نخ پود چله بصورت جداگانـه تامین و سـپس در ماشـین طی فرایند بافنـدگی تبـدیل بـه پارچـه می شوند. از خصوصیات این روش می توان به پایین بودن قیمت ماشین آلات و نیز امکان ساخت کلیه تجهیزات و قطعات یدکی در داخل کشور است و از محدویات این روش می توان به راندمان پایین تولید، نویز و سصدای بیشتر دستگاهها و نیز نیاز به سیستم ماسوره پیچی اشاره کرد.


روش تولید با ماشین هاي بافتدگی راپیري

این دستگاه ها دیگر نیازي به تهیه پود به صورت ماسـوره را ندارند و مـستقیما بـوبین نـخ پـود روي ماشـین بافندگی قرار می گیرد، لذا یک مرحله از ماشین آلات خط تولیـد کاسته مـی شود رانـدمان تولیـد این روش در مقایسه با روش ماکویی بالاتر است به عبارتی میزان تولید در این روش سه برابـر دستگاههای قبلی ظرفیت تولید داشت . از طرفی هزینه سرمایه گذاري اولیه و خرید ماشین آلات در این روش بسیار بالاتر از روش ماکویی است و غالبا دستگاه پیشرفته توئلید پارچه راپیری خارجی هستندو نیاز است از خـارج کشور خریداری شوند.

تولید با دستگاه بافندگی ایرجت

این دستگاهها هم همانند روش راپیري نیازی به تهیـه نـخ پـود به صورت ماسوره را ندارد. از جمله مزایاي این روش ظرفیت تولید بیشتر از هفت برابر ماشین هاي ماکویی است و سر و صداي آنها بسیار کمتر ودارای استهلاک قطعات پایینی هستند. قیمـت ماشـین آلات ایرجت بسیار بالا و سازندگان ماشین آلات با کیفیت مورد نیاز این فرایند تنها چند کشور اروپایی هستند در صورت نیاز به اشتغال زایی و سرمایه گذاری کمتر با توجه برای بافـت سـاده بانـد و گـاز می توان از روش اول استفاده کرد .


تولید با ماشین هاي ماکویی

مراحل تولید باند و گاز پزشکی بشرح ذیل است

تولید پارچه

در بافت ساده ماکویی هر تار به تناوب از زیر و روي پود و هر پود به تناوب از زیر و روي تار عبور می نماید نخ پنبه اي نمره بیست براي تولید باند و گاز نخ مورد استفاده قرار می گیرد. این نخ ها به صورت بوبین هاي آماده با وزن تقریبی بیست کیلوگرمی جهت ماسوره پیچی که براي پود پارچه مورد استفاده قرار می گیرد آماده می شود تعدادي از بوبین های آماده شده براي چله پیچی استفاده می شود. دستگاه ماسوره پیچ، نخ را روي ماسوره می پیچد و این ماسوره ها برای استفاده بعنوان پود پارچه مورد استفاده قرار می گیرند. نخ های مورد نیاز براي چله پیچی بوسیله دستگاه چله پیچ روي اسنوي ماشین بافندگی قرار می گیرند به عنوان نخ هاي تار استفاده می شوند. این نخ ها یک در میان از میان لنگه ورها عبور می کند

سفید گري پارچه بافته شده

وجودغبارو رنگهاي طبیعی روي الیاف پنبه سبب وجود رنـگ زرد و خاکـستري روي ایـن الیـاف نخ و پارچه تولید شده است براي ایجاد یکنواختی رنگ وظاهر و از بـین بـردن رنگهاي اضافی از روي پارچه و دستیابی به رنگ سفید اصلی پنبه ،منـسوج بافته شده را تحـت عملیات سفید گري قرار می دهند. در این فرایند مواد سفید کننده شـامل آب اکـسیژنه، سـود و سیلیکات سدیم می باشند که با اکسید کردن و از بین بردن مواد و امـلاح اضـافی از روي الیـاف سبب ایجاد کیفیت مورد نظر می گردد. از آب ژاول (هیپو کلریت سدیم) به همراه سود نیز می تـوان جهـت سـفید گـري پنبـه استفاده نمود رول پارچـه تولیـد شـده در طول چند صـد متـری تحـت عملیـات سفید گري در ماشین ژیگر قرار می گیرند .

شستشو پارچه سفید شده

در این مرحله برای از بین بردن بقاي املاح و مـواد شـیمیایی به جا مانده روي پارچه در بخش سفیدگري از شتشو استفاده می شود. روش ساده شتشو استفاده از همان ماشـین سـفیدگري ژیگر است که پس از عملیات سفیدگري ازآب تازه و مواد کمکی برای عملیـات شستـشو استفاده می نماید روش دیگر استفاده از این ماشین شستشو کانتینیوس می باشد که راندمان تولید خیلـی بـالایی دارد ولی از نظر اقتصادي گران است

خشک کردن پارچه شسته شد

خشک کردن پارچه بوسیله سیستم خشک کن با درجه حرارت 95 درجه سـانتی گـراد صورت می گیرد.

برش دادن رول پارچه

پارچه خشک شده براي تولید باند و گاز با توجه نیاز تولید دراندازه هاي خاص توسط دستگاه خاص برش داده می شود و تیدیل به رول های با عرض کمتر می شود .

روغن زدن

براي تولید گاز روغنی، پارچه برش داده شده بوسـیله فیدر ویژه روغـن وازلـین مـذاب روغن کاری می شود.

بسته بندي نهایی

جهت بسته بندي تولید باند و گاز روغنی و گاز استریل بسته به نوع وسایز محصول تولیدی مراحل ذیل انجام می گیرد.

باند در پوشش کاغذي و کیسه هاي پلاستیکی بسته بندی می شود

گاز استریل در پاکتهاي کاغذ روغنی و در کارتن قرار می گیرد

گاز روغنی در جعبه هاي پلاستیکی و سپس مقوایی و کارتن بسته بندی می شود.

استریل کردن

جهت تولید باند و گاز استریل از روشهاي مختلفی اسـتفاده مـی شـود کـه متـداول تـرین آنهـا پرتـودهی یا استفاده از اتاقک های حاوی گاز اتیلن اکساید می باشد. بخش استرلیزاسیون محصولات در واحد باند، گاز روغنی و گاز استریل هستند کـه روش تولیـد آنهـا تـا مرحلـه بـرش زنـی یکسان است و از آن مرحله به بعد بسته به نوع محصول وارد بخش روغن زنی و یا استرلیزاسیون می شود.

ماشین آلات و تجهیزات خط تولید

ماشین آلات و تجهیزات خط تولید باندو گاز و باند پزشکی عبارتند از:

ماشین های بافندگی، ماسوره، دستگاه برش پارچه ، ماشین آلات بسته،دستگاه تولید باند وگاز روغنی ، تجهیزات استریل محصولات

بررسی بازار و رقبا | طرح باند و گاز بیمارستانی

باند گاز استریل و غیر استریل و چرب پزشکی ساخته شده از پارچه های بافته شده پنبه ای عمدتاً در حوزه بهداست ودرمان مورد مصرف قرار می‌گیرد. این محصول به‌دلیل بهداشتی بودن هم در بازار داخلی وهم دربصورت صادرات در کشورهای همسایه عراق می تواند مورد استفاده قرار گیرد کل پروانه های بهره برداری صنعتی باند و گاز مصرف کشور تا پایان سال 1399تعداد 45 واحد است که که با ظرفیت اسمی 7992 تن تولید انواع باند وگاز درکشور در حال تولید می باشند

آمار واحدهای تولیدی دارای پروانه باند وگاز کشور

تعداد

سرمایه

اشتغال

ظرفیت

واحد

45

1022562

1655

7992

تن

سرمایه گذاری مورد نیاز | طرح باند و گاز بیمارستانی

بر اساس مطالعات انجام شده احداث واحد تولید باند وگاز با ظرفیت اقتصادی در سال جاری با ظرفیت اقتصادی 20 تن بر آورد شده است. `

مشخصات عمومی طرح

ردیف

موضوع

برآرود

واحد

1

زمین

1500

متر مربع

2

زیربنا

620

متر مربع

3

برق

100

کیلوات

بررسی سرمایه گذاری طرح

ردیف

موضوع

هزینه ها (میلیون ریال )

1

سرمایه گذاری ثابت

39470

2

نرخ بازده داخلی ( IRRدرصد)

38

مزایای اجرای طرح

با توجه به مصرف مستمر وروز افزودن باند وگاز پزشکی بخصوص در شرایط وقوع حوادث و انجام اعمال پزشکی به عنوان کالایی ضروری در بخش های بهداشت ودرمان کشور درآمده وبا توجه به مزیت داشتن منابع مواد اولیه و تکنولوزی ساخت بخشی از ماشین آلات در کشور بموازات تقاضای بالا ،جذابیت قابل قبولی در این زمینه هم جهت با مصرف داخل وهم با تکیه به صادرات محور بودن محصولات می توان داشت .

نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

تحقیقات بازار وارايه معيارهاي محاسبه هريک از موارد برآورد سرمايه ثابت و در گردش و توضيح پيرامون هزينه‌هاي ثابت و متغير طرح، پيش‌بيني و قيمت تمام‌شده و همچنين سود ساليانه طرح که محاسبه گرديده است. و بررسی مهم‌ترين شاخص‌هاي مالي و اقتصادي طرح با محاسبات مالي استخراج شده وضعيت قابل قبولي را بلحاظ مالي برای تولید این محصول یک بار مصرف را نشان می دهد.

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرحها و واحدهای صنعتی

حهت اخذ مجوز های تولید این محصول وتامین زیر ساخت براساس پلان های مهندسی تولید استاندارد و صادرات محور می توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده سازی و زمان بهره برداری از مشاوران و کارشناسان خیره وباتجربه کاردوک به شرح ذیل کمک بگیرید

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ونصب ماشین آلات، تاسیسات عمومی
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکزمشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.



[ بازدید : 287 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کاردوک است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]