مراحل ثبت شرکت ها | به چه ترتیبی باید پیش رفت ؟

سه شنبه 5 فروردين 1399
2:15
کاردوک

گاه مراحل ثبت شرکت به قدری دشوار به نظر می رسد که ممکن است از آن صرف نظر کنید. اما شروع هر کسب و کار حرفه‌ای نیازمند داشتن یک شرکت معتبر است. برای اینکه بتوانید به شغل خود اعتبار ببخشید باید شرکت خود را ثبت کنید. این کار ضمن اعتبار بخشیدن به شرکت شما باعث تعامل و همکاری بیشتر اعضای گروه در شرکت‌تان می‌شود. اطلاع از انواع شرکت ها نیز ضرورت دارد. برای رسیدن به این هدف کافی است فرایند ثبت شرکت را بدانید و یا برای آسانی بیشتر آن را به افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، بسپارید.

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه مراحل ثبت شرکت‌ها می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع: مراحل ثبت شرکت ها

مراحل ثبت شرکت ها

هر کسب و کاری باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق و حساب شده وارد عرصه‌ رقابت شود. برخی از شرکت‌ها با برنامه مشخص و تعیین شده فعالیت خود را شروع می‌کنند و برخی نیز سعی می‌کنند از چاشنی نوآوری در کار خود استفاده کنند. هدف شرکت شما هر چه که باشد باید آن را ثبت کنید تا کار شما وجهه‌ی قانونی داشته باشد و از کار شما کپی برداری نشود. در ادامه به نحوه و چگونگی ثبت شرکت‌ها می‌پردازیم. شما می توانید با دریافت مشاوره و یا سپردن ثبت شرکت خود به کارشناسان مرکز کاردوک از درستی انجام امور اطمینان کسب کنید.

1- قدم اول از مراحل ثبت شرکت | شریک مناسب

ثبت شرکت نیازمند داشتن یک شریک مناسب است. البته نیاز نیست شرکای زیادی داشته باشید، حداقل 2 نفر و حداکثر سه نفر برای شروع کار کفایت می‌کند. شرکای شما سهامداران شرکت‌تان هستند، پس بهتر است در انتخاب آنها دقت کنید.

2- قدم دوم | ثبت نام در سامانه الکترونیکی

خوشبختانه امروزه ثبت شرکت‌ها به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد که این کار باعث صرفه جویی در وقت و هزینه افراد شده است. بنابراین شما باید به سایت رسمی اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات درخواست شده وارد مرحله بعدی شوید.

3- قدم سوم | انتخاب نام شرکت

شما باید از قبل 5 نام مناسب برای شرکت خود را انتخاب کنید. در این گام نام انتخابی خود را بدون عنوان کردن «شرکت» وارد می‌کنید. برای انتخاب نام شرکت باید قوانینی را رعایت کنید. از جمله:

  • نام شرکت شما باید خاص باشد.
  • کاملاً ایرانی باشد.
  • نام شرکت باید مرتبط با موضوع شرکت باشد.
  • نام شرکت متناسب با قوانین و شئونات جمهوری اسلامی ایران باشد.
  • در شرکت‌های سهامی عام کلمه «عام» و در شرکت های سهامی خاص کلمه «خاص» باید بلافاصله بعد از اسم و یا قبل از اسم شرکت اضافه شود.

در پایان این مرحله یک کد پیگیری به شما داده می‌شود تا از وضعیت ثبت «نام» شرکت خود مطلع شوید.

4- قدم چهارم | موضوع و مدت زمان فعالیت شرکت

در این مرحله شما در سامانه مشخص می‌کنید که موضوع شرکت شما در چه موردی است و قرار است به صورت محدود و یا نامحدود فعالیت کنید. اگر موضوع فعالیت شما در لیست موضوعات سامانه نبود در یک فیلد جداگانه‌ای که در پایین آن قرار دارد می‌توانید خودتان به طول کامل موضوع فعالیت را شرح دهید.

5- قدم پنجم از مراحل ثبت شرکت | ثبت آدرس شرکت

در این فیلد شما باید آدرس شرکت خود را وارد کنید. وقتی که کد پستی را وارد می‌کنید سامانه به صورت خودکار نشانی شما را از اداره پست دریافت و ثبت می‌کند. اگر در حال حاضر آدرس ثابتی ندارید می‌توانید آدرس منزل و یا آدرس یکی از شرکای خود را انتخاب کنید. در انتخاب آدرس دقت کنید چون مدارک لازم به آدرس ثبت شده از طرف شما ارسال می‌شود.

6- قدم ششم از مراحل ثبت شرکت | تعیین سرمایه‌ی اولیه

در این مرحله فرد حقوقی باید سرمایه‌ی اولیه خود را ثبت کند. یادتان باشد بسته به نوع شرکت که با مسئولیت محدود است و یا شرکت سهامی، این سرمایه متفاوت است. برای شرکت‌های سهامی مقدار و ارزش سهام مورد نظر باید وارد شود. اما برای شرکت‌ها با مسئولیت محدود، حداقل سرمایه 100 هزار تومان خواهد بود.

7- قدم هفتم | اضافه کردن اسامی شرکا

نام شرکا را باید در این مرحله وارد کنید. نام کامل آن‌ها باید به همراه شماره ملی‌شان در سامانه ثبت شود. اگر تعداد شرکای شما زیاد بود مثلاً بیش از 150 نفر، باید از طریق پُر کردن یک فرم جداگانه اقدام به ثبت و اضافه کردن نام شرکا کنید. در غیر این صورت میتوانید به راحتی نام شرکا را در همین مرحله وارد کنید.

8- قدم هشتم | مشخص کردن جایگاه شرکا

در این مرحله شما تعیین می‌کنید که شرکایتان چه جایگاهی در شرکت را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین در همین قسمت باید مشخص کنید که تاریخ شروع فعالیت آنان از چه زمانی بوده است.

9- قدم نهم | مشخص کردن سهام شرکا

در این قسمت گزینه‌ای رو به روی شما باز می‌شود که مشخص می‌کنید سهام هر یک از شرکای شما چقدر است. مشخص کردن میزان سهم و سرمایه‌ی هر یک از شرکا الزامی است.

10- قدم دهم از مراحل ثبت شرکت | اطلاعات مربوط به نماینده شرکت

در این قسمت شما اطلاعات مربوط به نماینده شرکت را وارد کرده و مشخص می‌کنید که فرد مورد نظر دقیقاً چه اختیاراتی دارد.

11- قدم یازدهم | ثبت شعبه‌ها

اگر شرکت شما چندین شعبه دارد، باید در این مرحله اطلاعات لازم و مربوط به سایر شعبه‌ها را وارد کنید. در غیر این صورت می‌توانید از این مرحله بگذرید.

12- قدم دوازدهم | انتخاب روزنامه‌ی مؤسسه یا شرکت

در این گام باید اطلاعات مربوط به امور مالی خود را وارد کنید. یعنی روز و ماه و سال مالی خود را وارد کرده و سپس روزنامه مؤسسه یا شرکت خود را انتخاب می‌کنید و به مرحله بعد می‌روید.

13- قدم سیزدهم | تنظیم صورت جلسه

همانطور که از نامش پیداست در این قسمت باید صورت جلسه مؤسسین و یا هیئت مدیره را انتخاب کنید.

14- قدم چهاردهم | اظهارنامه

در این مرحله هر تقاضا و یا اظهارنامه‌ای که دارید می‌توانید وارد کنید. در وارد کردن آن دقت کنید، چرا که می تواند در هزینه های‌تان تاثیر داشته باشد.

15- قدم پانزدهم از مراحل ثبت شرکت | دریافت متن اساسنامه

هر چیزی که شما از ابتدا تا اینجا پُر کرده‌اید در قالب یک فرمی به نام متن اساسنامه ظاهر می‌شود. متن را مطالعه می‌کنید و در هر قسمتی اگر اشتباهی وجود داشت، شما می‌توانید به عقب بازگشته و آن را اصلاح کنید.

16- قدم شانزدهم | متن شراکت‌نامه

این قسمت مثل مرحله‌ قبلی است. شما متنی با عنوان شراکت‌نامه دریافت می‌کنید که در صورت نیاز به اصلاح به می‌توانید به راحتی آن را تغییر دهید.

17- قدم هفدهم | خلاصه اظهارنامه

خلاصه‌ای از اظهارنامه‌ای که شما تکمیل کرده‌اید برایتان ظاهر می‌شود. در این مرحله مثل دو مرحله قبل در صورت نیاز می‌توانید تغییراتی ایجاد کنید.

18- قدم هجدهم | تکمیل مدارک مورد نیاز

در این مرحله شما باید تمام مدارک قانونی و مربوط به شرکت خود را ثبت کنید. از جمله اصل مجوز فعالیت، تأییدیه اصالت مدارک و هویت، عدم سوء پیشینه و… لازم به ذکر است در وارد کردن اطلاعات در این قسمت دقت بفرمایید و در نهایت گزینه پذیرش نهایی را فشار دهید.

19- قدم نوزدهم | پست مدارک

بعد از اینکه همه مدارک خود را تکمیل کردید آن را پست کنید. اگر می‌خواهید از روند پرونده ثبت شرکت خود باخبر شوید از کد رهگیری که در ثبت نام اینترنتی دریافت کردید استفاده کنید. اگر مدارک شما کامل باشد، شرکت شما بعد از مدتی ثبت می‌شود.

20- قدم بیستم از مراحل ثبت شرکت | صدور آگهی ثبت شرکت

وقتی پرونده شما مورد تأیید قرار گرفت یعنی شرکت شما ثبت شده است. این آخرین مرحله از ثبت شرکت است که باید حضوری به اداره ثبت شرکت بروید و امضا کرده تا مدارک خود را دریافت کنید. بعد از اینکه آگهی خود را در روزنامه رسمی کشور ثبت کردید باید به سراغ تشکیل پرونده مالیاتی بروید تا کد اقتصادی دریافت کنید. حالا کار ثبت شرکت شما به اتمام رسیده و می‌توانید کسب و کار خود را با آسودگی خاطر، به طور جدی آغاز کنید.

سؤالات متداول از مراحل ثبت شرکت

اگر مدارک ما دارای ایراد باشد آیا باز هم می‌توانیم برای ثبت شرکت اقدام کنیم؟

بله. اگر مدارک شما دارای ایراد بود می‌توانید تمام مراحل توضیح داده شده را از اول طی کرده و نسبت به ثبت شرکت خود اقدام کنید.

آیا برای درج آگهی ثبت شرکت خود در روزنامه باید هزینه‌ای پرداخت کنیم؟

بله. در این مرحله شما باید به سایت روزنامه رسمی شرکت مراجعه کنید و پس از پرداخت هزینه‌های لازم آگهی شرکت خود را در روزنامه منتشر کنید. برای جلوگیری از اشتباهات دیگر می توانید راهنمای ثبت شرکت ها را مطالعه نمایید.

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه مراحل ثبت شرکت‌ها می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع: مراحل ثبت شرکت ها


[ بازدید : 287 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کاردوک است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]